Julia Annas

Julia Annas

Yazar
8.3/10
4 Kişi
·
10
Okunma
·
1
Beğeni
·
84
Gösterim
Adı:
Julia Annas
Tam adı:
Julia Elizabeth Annas
Unvan:
İngiliz Filozof, Felsefe Profesörü
Doğum:
İngiltere, 13 Haziran 1946
Julia Annas, Arizona Üniversitesi Felsefe Profesörüdür. İngiltere doğumlu olan Dr. Annas, Oxford Üniversitesi'nden lisans derecesini, Harvard Üniversitesi'nden yüksek lisans ve doktora derecelerini aldı. Oxford'daki St. Hugh's College'daki Felsefe Bölümün'de öğretmen olarak çalıştı. Oxford Üniversitesi, Cornell Üniversitesi, University College Dublin, Uppsala Üniversitesi ve Yeni Zelanda'nın Christchurch Üniversitesi'nden Canterbury Üniversitesi dahil olmak üzere çeşitli üniversitelerde misafir öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Helenik Araştırmalar Merkezi'nde ve Sanat ve Beşeri Tarihler Getty Merkezi'nde okutmanlık yaptı. Amerikan Sanat ve Bilim Akademisi üyesidir ve Amerikan Felsefe Birliği ve Fahri Pasifik Bölüm Başkanının Geçmiş Başkanlığını yürütmektedir. Eski felsefenin dünyadaki önde gelen profesyonel dergilerinden biri olan Eski Felsefe Oxford Studies'in kurucu editörüdür.

Dr. Annas, on üç kitap ve klasik felsefenin neredeyse her alanını kapsayan 125'ten fazla makaleyi yazmış veya düzenlemiştir. Eski ahlak felsefesi, felsefi psikoloji ve bilgi teorisi alanlarında özellikle etkili olmuştur. Son kitabı, 1995'te Choice tarafından Üstün Akademik Bir Kitap seçildi. Platonic Ethics, Old and New (Cornell, 1999) ve Mutluluğun Ahlakı (Oxford, 1993) eserlerinden bazılarıdır. Eski ahlak felsefesinde ve çağdaş erdem teorisinde geniş çapta bir dizi konuda üniversitelerde sürekli talep görüyor.
eğer ruhumu oluşturan bölümlerden biri hayvan olarak temsil edilirse, benliğimin bir kısmının insan-altı olduğu anlamını çıkarabilirim; bu durumda, söz konusu bölüm tam anlamıyla benim değildir. insan-altı bölüm ancak tam anlamıyla beni ifade eden aklın kontrolü altına girdiğinde benliğimin bir parçası olur. burada bir çeşit kendine yabancılaşma süreci devreye girer; ruhumu oluşturan bölümlerden biri benliğimin dışında görülür ve bu dışlanmış kısım asıl benliğime itaat etmeme potansiyeline sahiptir.
Kinikler mutluluğa fazla kafa yormamamız gerektiğini söylerler. Onlara göre, mutlu yaşam, geçmiş ve gelecekteki hazların şimdikiyle ilişkisi bağlamında dikkate alındığı düzenli bir yaşamdır. Ama kaygımız daima anlık zevklerin peşinde koşmak olursa, mutluluk fikri bunun gerçekleşmesini engelleyebilir; bu durumda, onu görmezden gelmemiz daha iyi olur.





31%


Loc 941


___..." )“...- -_ц_ м-ш.щ....._ыщщш—
Epikuros’a göre, hazzın iki türü vardır. Birincisi, insanların yeme, içme, seks ve benzeri eylemlerden duydukları “devinim"; İkincisiyse, mutlu bir yaşam sürmek için dikkate almamız gereken “statik" zevktir. Statik zevk, bir bedensel ya da zihinsel sorunun bulunmaması (bir diğer ifadeyle, herhangi bir fiziksel engel veya ruhsal sorunun yaşamsal işlevlerinize engel
olmaması) durumudur. Epikuros bunun
elde edebileceğimiz en büyük zevk olduğunu iddia eder. Yani mutluluğa, sizi iyi gerçekleştirerek değil, hissettiren eylemleri
yaşamınızı huzura (ve acıdan yoksunluğa) ulaşabilecek şekilde düzenleyerek erişebilirsiniz. Doğal olarak, bunu başarabilmek için yaşamınızı ciddiyetle sorgulamanız gerekir; hayata ilişkin genel kaygılarınızı gözden geçireceğiniz bu sorgulama sonucunda huzurunuzu kaçıracak eylemlerden kaçınmanız gerektiğini düşünürsünüz. Bu yüzden, eğer sonuçları genel olarak dengesiz bir yaşam sürmenize yol açacaksa, anlık
tatminler ve başarılar reddedilir.
Elealı Pyrrhon (y. |Ö 360-270), Sokrates gibi, ardında hiçbir metin bırakmamasına rağmen kendinden sonrakilere esin veren, etkili bir filozoftur.
Aslında bir ressam olan Pyrrhon, farklı felsefe okullarından etkilenmiştir. Büyük İskender'e Kuzey Hindistan seferinde eşlik etmiş ve burada Hint “gymnosofistler”le (gymnosophistai), yani çıplak bilgelerle karşılaşmıştır. Bu karşılaşmanın
Pyrrhon'un felsefi görüşlerini şekillendirdiği söylenir; öyle ki, onun tezlerini ele alan sonraki metinlerle erken dönem Kuzey Hindistan Budacı metinleri arasında büyük benzerlikler olduğu iddia edilir. Öte yandan, bu durum, Yunanlar’ı (özellikle Pyrrhoncular mevcut felsefi teorilere karşı bir repertuvarı geliştirdikleri için) Pyrrhonculuk’u Yunan terimleri ışığında yorumlamaktan alıkoymamıştır.
Pyrrhon, herhangi bir dogmayı benimsemeyerek gösterdiği soğukkanlılık ve sakinliğiyle pek çok filozofu etkilemiştir.
daima şeylerin nasıl olduğuna, olması gerektiğine ya da belli bir konuda hangi yolun izleneceğine dair akıl yürüttüğümüzü biliyoruz. ancak, konu ne olursa olsun, hakkında akıl yürüttüğüm şey -ruhumun hangi bölümünün ne yapması gerektiği değil- benim ne yapmam gerektiğidir.
‪Zevk kısa süreli, mutluluk ise uzun vadelidir. Zevk bizi bulunduğumuz mekana ve zamana sabitler. Zevk, modern etik yorumların aksine, mutluluk yolunda dikkate alınacak bir unsur değilmiş gibi görünür. ‬
Aristoteles, mutluluğa, yaşamın etik açıdan sorgulanması ve sonra davranışların buna göre düzenlenmesiyle ulaşılacağını düşünür; mutluluk bireyin dışındaki koşulların getirdiği ya da geri aldığı faktörlere bağlı olamaz.
Herhangi bir metin kaleme almayı reddeden Sokrates, felsefe etkinliğini tartışma ve soruşturma üzerinden yürütür. Birbirleriyle çelişen farklı okullardan takipçileri, onu, kendi öncüsü olarak yüceltirler. Ağırbaşlı öğrencisi Antisthenes’e göre, genelgeçer toplumsal kuralların reddedildiği Kinik felsefenin esin kaynağı olan filozof, bir diğer öğrencisi Aristippos tarafından da ilk Hazcı olarak kabul edilir.
Sokrates, Platon’un Akademia’sında ilk kuşkucu, Stoacılar içinse etik üzerine düşünen ilk filozoftur. Genç takipçisi Ksenophon’un metinlerinde de geleneksel bir ahlakçı olarak betimlenir.
179 syf.
·8 günde·8/10
Sistemli-kronolojik bir akış yerine seçilen belli konular ekseninde antik felsefenin ve akımlarının ne söylediği şeklinde yazılmış daha serbest anlatımlı kitap. Güzel de olmuş, sürekli aynı mekanikte okunan bilginin artık akılda kalıcılığını hissizleştirmesine engel olmuş gibi. Antik felsefe konularını dağınık işlese de tam tersine ön bilgileri akılda toparlayıcı etkisi oldu.

Yazarın biyografisi

Adı:
Julia Annas
Tam adı:
Julia Elizabeth Annas
Unvan:
İngiliz Filozof, Felsefe Profesörü
Doğum:
İngiltere, 13 Haziran 1946
Julia Annas, Arizona Üniversitesi Felsefe Profesörüdür. İngiltere doğumlu olan Dr. Annas, Oxford Üniversitesi'nden lisans derecesini, Harvard Üniversitesi'nden yüksek lisans ve doktora derecelerini aldı. Oxford'daki St. Hugh's College'daki Felsefe Bölümün'de öğretmen olarak çalıştı. Oxford Üniversitesi, Cornell Üniversitesi, University College Dublin, Uppsala Üniversitesi ve Yeni Zelanda'nın Christchurch Üniversitesi'nden Canterbury Üniversitesi dahil olmak üzere çeşitli üniversitelerde misafir öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Helenik Araştırmalar Merkezi'nde ve Sanat ve Beşeri Tarihler Getty Merkezi'nde okutmanlık yaptı. Amerikan Sanat ve Bilim Akademisi üyesidir ve Amerikan Felsefe Birliği ve Fahri Pasifik Bölüm Başkanının Geçmiş Başkanlığını yürütmektedir. Eski felsefenin dünyadaki önde gelen profesyonel dergilerinden biri olan Eski Felsefe Oxford Studies'in kurucu editörüdür.

Dr. Annas, on üç kitap ve klasik felsefenin neredeyse her alanını kapsayan 125'ten fazla makaleyi yazmış veya düzenlemiştir. Eski ahlak felsefesi, felsefi psikoloji ve bilgi teorisi alanlarında özellikle etkili olmuştur. Son kitabı, 1995'te Choice tarafından Üstün Akademik Bir Kitap seçildi. Platonic Ethics, Old and New (Cornell, 1999) ve Mutluluğun Ahlakı (Oxford, 1993) eserlerinden bazılarıdır. Eski ahlak felsefesinde ve çağdaş erdem teorisinde geniş çapta bir dizi konuda üniversitelerde sürekli talep görüyor.

Yazar istatistikleri

  • 1 okur beğendi.
  • 10 okur okudu.
  • 1 okur okuyor.
  • 8 okur okuyacak.
  • 1 okur yarım bıraktı.