"Nedir hayat? Niçin varız? Nasıl bir umut? Ve tüm bunlar neye yarar? Nefes almak mı yoksa aldığın nefesin farkına varmak mı? Cevapsız sorular mı, yeryüzünde bir iz bırakmak mı?.. İçinde bulunduğumuz dünyada boğulduğumuz çalışmalar, acılar, gözyaşları ve çözmeye başlayıp da çözemediğimiz çelişkiler, bağımlısı olduğumuz takıntılarımız ve sıradan bir yaşamın fırtınalı kıyılarında dolaşırken kaygı duymak mıdır şu kısacık hayatlarımız?.. Sadece sessiz birer hikâyeler koleksiyonundan başka daha ne ifade edebilirim ki? Yeryüzüne bakıp, 'İşte, senin doğanda olan acımasızlıktan korkmuyorum! Tüm acımasızlığına rağmen ben de senin bu doğanda varlığımı sürdüreceğim!' desem hayatın ne olabileceğinin karşılığını bulabilir miyim? Geçmişle geleceğin arasına sıkışan küçük küçük hikâyelerimizdir belki de hayatlarımız. Anlamak isteyip de anlayamadığımız, yaşamak isteyip de yaşayamadığımız anları aramak mıdır hayat?"