Dünya Ekonomik Forumu'nun kurucusu ve başkanıdır. Eşi ve eski sekreteri, Hilde, pek çok projesinde çalışmaktadır.
Schwab 1972-2002 yılları arasında Cenevre Üniversitesi'nde işletme profesörlüğü yapmıştır. 1971 yılında Dünya Ekonomik Forumu'nu kar amacı olmayan bir kurum olarak kurdu. Kurumun amacının dünyanın durumunu düzeltmek, geliştirmek olduğu iddia edilmektedir. Foruma her yıl dünyanın önde gelen politikacıları, işadamları ve entelektüelleri katılmaktadır.
Nihayetinde teknolojinin kölesi olmak yerine onun bize hizmet etmesini sağlama yükümlülüğü hepimizin üstündedir. Kolektif bir düzeyde, teknolojinin karşımıza çıkarttığı meydan okumaların düzgün anlaşılmasını ve analiz edilmesini sağlamak zorundayız. Ancak bu şekilde dördüncü sanayi devriminin esenliğimizi yıkıma uğratmaktan çok iyileştireceğinden emin olabiliriz.