Einstein yalnızca bir Nobel Ödülü kazandı, ama bana sorarsanız, 1905 yılından sonra verilen neredeyse tüm ödüller, şu veya bu şekilde onun keşiflerine karşı bir saygı duruşudur. Einstein, Nobel Ödülü’nü görelilikle değil, fotoelektrik etki konusundaki çalışmasıyla kazanmıştır. Bu, Einstein’in bilime olan katkıları arasında en radikali olan ışığın kesikli enerji kuantumlarından meydana geldiği fikrinin ilk kez ileri sürüldüğü çalışmadır.
Gizemli olan kara enerjinin neden var olduğu değil, neden bu kadar az olduğu. Ama bir şey ortada: Kara enerjinin birazcık daha bile fazla olması, bizim için ölümcül olurdu.