Makbule Çınar sözleri ve alıntılarını, Makbule Çınar kitap alıntılarını, Makbule Çınar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mahremiyet denilince daha çok beden ve mekan aklımıza gelir. Halbuki bilgiler için de mahremiyet söz konusudur. İnsanın mahremiyeti beden, mekan, bilgi olarak bir bütündür.
İşte Kur'ân, bu yanlış uygulamayı "İyi davranış, asla evlere arkalarından gelip gir meniz değildir. Lakin iyi davranış, korunan (ve ölçülü giden) kimsenin davranışıdır. Evlere kapılarından girin, Allah'tan korkun, umulur ki kurtuluşa erersiniz."
Bugün sosyal medya aracılığıyla gösterişli fotoğraf ve videolar ile özel hayat ayan bayan sergilemekte, toplumda küçüğünden büyüğüne büyük bir çoğunluk artık kendini ve çevresini ifşa etmekten çekinmemektedir.
Hz. Peygamber, "Bir kişi, perdesi bulunmayan ve kapalı olmayan bir kapıdan geçerken (içeri) bakarsa bakanın bir hatası (günahı) yoktur, hata (günah) ev sahibine aittir."
Evler sadece insanı sıcak veya soğuktan koruyan fiziki ve mimari bir sığınak değil, manevi değerlerin korunmasını gerektiren mekandır. Aile, evim dediği mekânda başkasının gözetlemediğinden emin bir hâlde rahat ve huzurlu yaşayabilmelidir. Asıl önemli olan evin içerisinde haramlardan kaçınarak, helal işleri eda edebilmek ve evi terbiye mekâni haline getirebilmektir.
Ev içerisindeki odalar, İnsanların en çok vakit geçirdikleri mekanlardır. İnsanda fıtri olan mahremiyeti korunma yeridir. Görülmesi ayıp olan yerlerin açığa çıkmasını önleyen istirahat mekanlarıdır.
Mahremiyet algısı, insanın kendini fark ettiği, yeteneklerini keşfettiği, bedenini tanımaya ve varlığını adlandırmaya çalıştığı çocukluk döneminden itibaren gelişir.
Sosyal medyanın teşhir ve gözetlemeyi körükleyen bir yapısı vardır. Bilinçsiz ve denetimsiz sosyal medya kullanıcıları röntgencilik yapmakla kalmayıp kendi özelini de paylaşarak her anını gözler önüne sermektedir.
Dinimizde "Müslümanların ayıplarını araştırmayınız." âyetiyle tecessüs etmek yasaklanmış ve sırların saklanması, mahremiyet hakkı olarak tanınmıştır. İslâm dini, tecessüs yasağı getirerek bilgi mahremiyetini de kapsayacak şekilde genel anlamda mahremiyeti sağlamak istemiştir. Çünkü tecessüs yasağı bir bütün olarak beden ve mekân mahremiyeti için de önemli bir ilkedir.
Sayfa 69 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu