Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Max Weber

7.6/10
265 Kişi
2.053
Okunma
371
Beğeni
15,9bin
Görüntülenme

Max Weber Gönderileri

Max Weber kitaplarını, Max Weber sözleri ve alıntılarını, Max Weber yazarlarını, Max Weber yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bu tablo size tanıdık geldi mi ? Max Weber , Katolik ve Protestanlığın yaşama yönelik tutumundaki farklılığı şöyle dile getirmiştir: Katolik daha sakindir ; daha az kazanma dürtüsüne sahiptir ; daha düşük bir gelirle bile olsa mümkün olduğunca güvenli bir hayatı , belki de onur ve zenginlik getirme ihtimali olan riskli ve heyecanlı bir hayata tercih eder .” Atasözü şaka yollu şöyle der : “ Ya iyi yemeli ya da iyi uyumalı .” Mevcut durumda , Protestan iyi yemeyi tercih ederken , Katolik sakince uyumayı yeğler .
Boss'un katı siyasal ilkeleri yoktur, büsbütün ilkesizdir. Yalnızca "oyları ne yakalar?" diye sorar.
Reklam
Saygı duyulanlar topluluğunda "profesyonel" küçümsenir.
şu tarihsel soru ortaya çı­kar: Ekonomik olarak en gelişmiş bölgelerin, kilise devrimine büyük bir yatkınlık taşımalarının nedeni neydi?
"Az sayıda kişiyi zenginleştirmek için çok sayıda kişiyi yoksullaştıran bir mesleğin topluma yararı dokunmaz."
Reklam
"Baxter'ın görüşüne göre, dünyevi mallar ile ilgili kaygılar, "insanın her zaman üstünden atabileceği ince bir palto gibi" yalnızca azizlerin omuzlarında durmalıdır. Fakat kader, bu paltodan demir bir kafesin oluşmasına hükmetmiştir".
Sayfa 158
"Puritan, meslek sahibi olmak istedi- biz, öyle olmak zorundayız. Çünkü asketizm manastır hücrelerinden meslek yaşamına taşınınca ve dünyevi ahlaka egemen olmaya başlayınca, kendi açısından, çağdaş ekonomik düzenin teknik ve ekonomik varsayımları üzerine kurulu mekanik-makina üretimine bağlı büyük evrenin kurulmasına yardımcı oldu; bu evren bugün, bu mekanizma içine doğmuş olan bütün bireylerin yalnız doğrudan doğruya ekonomik kazanç ile ilişkili olanlarını değil yaşam biçimlerini büyük bir güçlülükle belirledi ve belirlemeye de devam edecektir."
Sayfa 158
"Dini asketizmin gücü, bir de bunun üstüne, emrine ölçülü, bilinçli, olağanüstü çalışkan ve işe, tanı tarafından istenen yaşam amacı olarak bakan işçiler verdi"
Sayfa 155
Püritenler, meslek adamı olmayı istiyorlardı, bizse buna mecburuz. Çünkü çilecilik manastır hücrelerinden çıkıp çalışma hayatına sızarak, dünyevi ahlak anlayışı üzerinde hakimiyetini kurmaya başladığında, çağdaş ekonomik düzenin muhteşem evreninin inşasına destek oldu. Bu düzen artık makine tabanlı üretimin teknolojik ve ekonomik şartlarına mahkumdur ve bu mekanizmanın içine doğan, ister doğrudan para kazanma kaygısı taşısın ister taşımasın, tüm bireylerin yaşam tarzlarını karşı konulması mümkün olmayan bir kuvvet uygulayarak belirler ve muhtemelen son fosil yakıt yakılana kadar da belirlemeye devam edecektir. Baxter'a göre, dünyevi mal varlığına yönelik ilgi sadece "Her an bir kenara atılabilecek pelerin gibi azizlerin omuzlarında taşınmalıdır." Ancak kader, bu pelerinin demirden bir kafese dönüşmesine karar vermiştir.
Sayfa 233Kitabı okudu
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.