Pıtırcık en sevdiği gülüne karıncaların zarar vereceğini düşünmüştü ve bu nedenle har sabah kalktığında onları uzaklaştırmak için yöntemler uyguladı. Fakat her sabah onları yine gününde görüyordu. Bu çok sinir bozucu olmuştu artık. Peki ne yapmalıydı? Gerçekten uzaklaştırabilicek miydi? Yoksa uzaklaştırmalı mı?