Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nilüfer Öndin

Nilüfer ÖndinRönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı yazarı
Yazar
9.0/10
36 Kişi
213
Okunma
14
Beğeni
2.760
Görüntülenme

Hakkında

1959 yılında Ankara’da doğdu. T.E.D. Ankara Koleji’ni bitirdikten sonra, 1982 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden, 1997 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nden mezun oldu. Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programı’ndan 1999 yılında Yüksek Lisans, 2002 yılında Doktora derecesi aldı. 2003 yılında yardımcı doçent, 2006 yılında doçent oldu. 1998 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde göreve başladı. Halen aynı kurumda öğretim üyesidir ve 2004 yılından bu yana bölüm başkan yardımcılığı görevini de sürdürmektedir. 2009 yılından bu yana Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans programında, 2011 yılından itibaren de aynı fakültenin Resim Bölümü Yüksek Lisans programında dersler vermektedir. Nilüfer Öndin’in Biçim Sorunu Varlıkta, Bilgide ve Sanatta (İnsancıl Yayınları 2003), Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat 1923-1950 (İnsancıl Yayınları 2003), XX. Yüzyıl Sanatının Kuramsal Dili Anlamsal Sorgulamalar (MSGSÜ Yayınları 2009) adlı kitapları, modern sanat ve Türk resim tarihi üzerine uluslararası ve ulusal dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır.
Unvan:
Türk Yazar

Okurlar

14 okur beğendi.
213 okur okudu.
25 okur okuyor.
239 okur okuyacak.
16 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"Sen neysen ben o idim Ben neysem sen de o olacaksın"
Sayfa 156 - Hayalperest Yayınevi İkinci Baskı: Kasım 2020Kitabı okudu
Düş ile sanat arasındaki fark, düşte bilinç hali devre dışındayken, sanatta açık bilinçle yapılan bir eylem söz konusudur.
Sayfa 156 - Hayalperest Yayınevi İkinci Baskı: Kasım 2020Kitabı okudu
Reklam
"halkın dikkatini devletin üzerinden uzaklaştırmak için onlara bir şey verin"
Sayfa 166 - Hayalperest Yayınevi İkinci Baskı: Kasım 2020Kitabı okudu
(Her şey Tanrı'dan gelmiştir ve Tanrı'ya dönecektir.)
Sayfa 73 - Hayalperest Yayınevi İkinci Baskı: Kasım 2020Kitabı okudu
Ruh güzelliğini beden güzelliğinden üstün görmeye başlayan insan, giderek güzelliğin kendisini aramaya başlar.
Sayfa 76 - Hayalperest Yayınevi İkinci Baskı: Kasım 2020Kitabı okudu
Yeşeren dal
Meryem ile evlenmek isteyen adaylara birer kuru dal verilir ve kiminki yeşerirse o Meryem ile evlenmeye hak kazanacaktır. Yapıtta dalı yeşeren Yusuf sakinlik içindeki Meryem'in parmağına yüzük takmaktadır. (Raffaello, Meryem'in Evliliği, Milano)
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Zamanın dokunulmazlığı
Mona Lisa'nın güzelliği dokunulmazlığın güzelliğidir, zamanın dokunulmaz olması gibi. Sol kolunun üstünde yer alan sağ eli dinleniyor gibidir, ama el tam oturtulmamıştır, sanki bir dakika önce elini koymuştur.
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Reklam
Vitruvius Adamı
"Bir adam elleri ve ayakları açık olarak arka üstü yattığı zaman el ve ayak parmaklarının uçları göbeğine yerleştirilen bir pergelin çizdiği dairenin çevresine değecektir. İnsan vücudundan dairesel bir şekil elde edildiği gibi kare bir şekil de çıkarılabilir. Çünkü ayak tabanının başın tepesine olan uzaklığını ölçer ve bu ölçüyü yana açılan kollara uygularsak, tıpkı tam kare düz yüzeylerde olduğu gibi genişliğin uzunluğu eşit olduğu görülecektir" (Vitruvius, 1993, 51).
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
368 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
24 günde okudu
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Nilüfer Öndin, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü mezunu olup yine aynı kurumda öğretimi üyesi ve bölüm başkanlığı yapan; Batı sanatı tarihinde Rönesans'ı, Rönesans'tan sonra yaşanan Barok dönemini, Gotik dönemin resim ve heykel sanatını, yirminci yüzyılın Modern sanatını en sonda Türk
Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı
Rönesans Düşüncesi ve Resim SanatıNilüfer Öndin · Hayalperest yayınevi · 201648 okunma
96 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 saatte okudu
Osman Hamdi Bey (1842-1910Eskihisar-Kocaeli) Sanayi~İ Nefise Mektebi’nin (Güzel sanatlar Akademisi) kurucusu.. Ressam,Arkeolog Ve Müzeci Gittiği Fransa’da sanat eğitimi alan yurda döndüğünde ise güzel sanatların gelişmesine öncülük eden Türk sanatının büyük ustalarından.. Eserlerinin bazıları ; Kaplumbağa Terbiyecisi, Abı Hayat, Pusuda zeybek , mimozalı kadın, konuşan hocalar, yaratılış , iki müzisyen kız, Feraceli kadınlar, Kahve ocağı, İftardan sonra..
Osman Hamdi Bey
Osman Hamdi BeyNilüfer Öndin · Hayalperest Kitap · 202221 okunma
96 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 saatte okudu
Hüseyin Zekâi Paşa (1860-1919) Abdülhamid tarafından beğenilince, 1883 yılında mezun olduktan sonra teğmen rütbesiyle Şeker Ahmet Paşa’nın yanına hünkâr yaverliğine getirildi. Bu yıllarda Askeri İnşaat Komisyonu başkanlığı görevini üstlendi, Alman imparatoru II. Wilhelm’in Suriye gezisi sırasında, eski yapıtlar uzmanı olarak ona eşlik etti. Şeker Ahmed Paşa’nın ölümü üzerine 1906’da saray ressamlığına ve yabancı konuklar teşrifatçılığına getirildi.
Hüseyin Zekai Paşa
Hüseyin Zekai PaşaNilüfer Öndin · Hayalperest Yayınevi · 20226 okunma