Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Peter Gay

Peter GayModernizm yazarı
Yazar
9.3/10
3 Kişi
30
Okunma
10
Beğeni
1.647
Görüntülenme

Peter Gay Sözleri ve Alıntıları

Peter Gay sözleri ve alıntılarını, Peter Gay kitap alıntılarını, Peter Gay en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ne güzel bir ifade
“Varoluşun ince mahiyetini görecek bir göz, ‘insanlığın süregiden hüzünlü müziğini’ duyacak bir kulak… bunlar sadece dış duyular yoluyla kazanılmaz, isterse fotoğraftaki kadar güçlü olsunlar. Göz ve kulak tarafından ayırt edilemeyen, belki yalnız bütün tezahürleriyle hayata duyulan duygudaş değerbilirlikten gelen zihinsel hassasiyetle yakalanabilir; bu bir yetenektir ve bu yeteneğe sahip olanlar, insan doğasını dışarıdan gözlemlemede iki katı yetki ve imkana sahip ama duygudaşlıktan yoksun olanlardan çok daha doğru bir şekilde tahlil ederler.”
Sayfa 212 - Everest - Thomas Hardy
"Dichter problemi karşısında," yani romancı ve şair karşısında, "psikanalizin silahlarını bırakması gerekir."
Reklam
Picasso’nun en güçlü saldırganlık tasvirleri çeşitli zulüm ve maharet karışımları sergiliyordu. Zaman zaman, Guernica’da (1937) olduğu gibi, savaş mağdurları üzerinde yoğunlaşıyor, bazen de kendi düşmanca dürtülerini ölümsüzleştiriyordu. Pek az şey onda kadınlara duyduğu kinden daha bariz bir öfke uyandırıyordu. Bazı kadın modellerini obur kartallara ya da katil dişlerin hakim olduğu tanınmaz yüzleriyle insan yiyen iskeletimsi canavarlara dönüştürmüştü. Bu portreleri o ya da bu metresiyle ilgili sorunların dolaysız izahı olarak okumak çok mekanik olurdu; yaratıcılığı bu durumu aşan düzeydeydi. Öte yandan da, elindeki çok etkileyici araçlarla, aşkın nefrete dönüşmesini işlemekte tereddüt etmedi; öfkesinin nesnesine hiç acıma göstermiyordu.
Sayfa 188 - Everest
Munch’un en bilinen resmi Çığlık’ın yaygın olarak modern endişenin en iyi örneği olduğu kabul edilir. 1893 tarihinden itibaren muhtelif sürümleri olan bu tabloda pek ayrıntılandırılmamış bir figür görülür; kadın ya da erkek olduğunu saptamak imkansızdır. Elleriyle yanaklarını tutmuş, gözleri yuvalarından fırşamış bu ağzı açık figür uzun bir köprü üstündedir ve başının üzerinde kara bulutlar gezinmektedir. Bu portresinin, geçirdiği çok kuvvetli anksiyete atağından sonra yaşadığı sinir kriziyle ilgili olduğunu Munch’un kendisinden biliyoruz. Ama genellikle bu durumu bilmeyen binlerce izleyici, bu kabusumsu tasavvuru genelleyerek Çığlık’ı asabi bir tedirginliğin sanatsal örneği olarak okudu.
Sayfa 148 - Everest
Arthur Rimbaud, henüz on yedi yaşındayken arkadaşı Paul Demeny’ye yazdığı mektupta açıkça şöyle demişti: “Şair olmak isteyen birinin ilk işi kendisini tam olarak bilmektir. Bir kahin doğmaz, meydana getirilir ve ‘tüm duyuların yorucu, devasa ve rasyonel bozgunuyla’ kendini uğraşı için hazırlaması gerekir.” “Aşkın tüm biçimlerini, ıstırap ve deliliği, o kendi arar. Bu tarifsiz bir işkencedir; tek ihtiyacı iman ve insanüstü güçken, o herkes olur: muhteşem bir hasta, müthiş bir suçlu, melun — ve üstün Bilgin!”
Sayfa 73 - Everest
Tzara, “Dada tüm gücünü her yerde budalaca olanı saptamak için kullanacak,” diye duyurdu. Dadaist performanslar ne kadar aptalca olursa olsun, onları yaratanların zihninde, amacı sadece kitle katliamı olan savaşla karşılaştırıldığında sağduyunun esasıydı.
Sayfa 172 - Everest
Reklam
Kötülük Çiçekleri’ni modernizmin kurucu belgesi yapan şey, açıklıktan çok daha fazlasıydı. Baudelaire’in biçimsel netlik ile şehvet düşkünlüğünü, sıkı kurallara bağlı soneler ile müstehcen metaforları birleştirme kabiliyetidir.
Sayfa 64 - Everest
“Bu dizide ne dram ne durum ne de kurulmuş bir sahne var. Hiçbir şey olmuyor.”
Sayfa 213 - Everest - Dorothy Richardson/ Pilgrimage 1.Cilt
“Ben doğru yolu yalnız aramak zorundayım.”
Sayfa 165 - Everest — Piet Mondrian
Tek bir şair, tek bir ressam ya da besteci modernizmin “tek yaratıcısı” olduğunu iddia edemez. Ama bu rol için en makul aday Charles Baudelaire’dir. Modernizmin tarihi için —Marcel Duchamp, Virginia Woolf, Igor Stravinsky, Orson Welles gibi seçilmiş birkaçıyla birlikte— kesinlikle vazgeçilmezdir.
Sayfa 57 - Everest
Reklam
“Sadelik bir hedef değildir, ama kişi basitliğe kendine rağmen, şeylerin gerçek anlamına yaklaştıkça varır.”
Sayfa 204 - Everest — Sir Herbert Read
Aşkın gerçek zevki “kötülük yapmanın kesinliğidir.” “Erkek de, kadın da, doğduklarından itibaren tatminin sadece kötülükle sağlanacağını bilir.”
Sayfa 66 - Everest — Baudelaire
Gözlerin ki hiçbir şeyi açığa vurmaz, Ne tatlı ne acı, Altın ve demir karışımı İki soğuk mücevherdir.
Sayfa 65 - Everest — Baudelaire
“Günümüzün tehlikesi aşırı benzemede yatıyor. Sadelikten yoksunuz ve huzuru unutuyoruz.”
Sayfa 320 - Everest — Charles Francis Annesley Voysey
Cezanne’ın iç kargaşalarına sanatsal reaksiyonları, Freud’un, istedikleri kadar çabalasınlar yine de sırlarını saklayamayacakları iddiasını destekler. Çatışmalar gizleme çabalarını boşa çıkartarak ortaya çıkar, ne kadar başa çıkılırsa çıkılsın izlerini bırakacaktır. Bu özellikle kendini ifade etmenin üzerindeki pek çok kısıtlamayı serbest bırakan modernizmin dünyası için doğru olsa gerekir. Nedenleri ne olursa olsun, Cezanne’ın son yıllarında yalnızlık ve yenilme duygusuyla otoportrelerini yapmayı tamamen bırakması, sadece patavatsızlığın birçok şekle girebileceğini ve sessizliğin de bunlardan biri olduğunu gösteriyordu.
Sayfa 142 - Everest
112 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.