Neden saaaşmışlardı? Kim için? Ne için ve sonuç neydi, neye yaramıştı bu kadar hırpani yaralanma ve fütursuzca ölüm? Daha doğrusu bu kadar yokluk. Peki yaşayarak bir şeyler var edebilmişler miydi diye düşünüp durdu. Kendi vatanı için olsa katlanırdı tüm bu olanlara. Sanki birilerinin piyonu gibi oralara bir anda gitmiş ve yine bir anda başka oyuncu değişikliği yapar gibi bir talimatla pat diye geri dönmüşlerdi. Dökülecek kanın anlaşması mı yapılmıştır ülkeler arası? Asker olarak siyasi işlere bulaşamıyor, ülke yönetimine hesap soramıyordu. Ne acıdır ki bu bastırılmıştık onunla bu sistemin bir esiri olduğunun göstergesiydi. Yaptığından, savaşa gitmiş olmaktan duyduğu utancı yıllarca kimseye anlatamaı