Japonya İkinci Dünya Savaşı'ında biyolojik silah kullanan tek ülkeydi. Silahlar karakuvvetlerinin Mançurya'daki 731 No.lu Birim'inde geliştirilmişti. Hıyarcıklı vebadan şarbona, kolera, tifoya kadar enfeksiyona yol açan muhtelif maddeler uçakla dağıtılacak sprey ve seramik bombalara dönüştürüldü. Japonlar bu silahları husisiyetle Çinlilere karşı kullandılar.
Churchill ilerleyen dönemde şöyle yazacaktı: "Kendimi kaderle birlikte yürüyor gibi hissediyordum. Sanki o ana dek yaşadıklarımın tamamı, beni o güne ve imtihana hazırlamak içindi."