Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Robert Stam

Robert StamSinema Teorisine Giriş yazarı
Yazar
8.7/10
3 Kişi
9
Okunma
1
Beğeni
979
Görüntülenme

Hakkında

New York Üniversitesi Sinema Çalışmaları Bölümü’nde öğretim üyesidir. Birçok kitabı arasında Tropical Multiculturism: A Comparative History of Race in Brasilian Cinema and Culture (1997), Ella Shohat ile birlikte yazdıkları ve Katherine Singer Kovocs “En İyi Sinema Kitabı Ödülü” kazanan Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the Media (1994) ve Subversive Pleasures: Bakhtin, Cultural Criticism, and Film (1992) yer almaktadır. Blackwell Yayınları’ndan basılan A Companion to Film Theory (1999) ile Film and Theory: An Anthology (1999) kitaplarının da editörlüğünü Toby Miller ile birlikte üstlenmiştir.
Unvan:
Profesör, Yazar
Doğum:
New Jersey, ABD

Okurlar

1 okur beğendi.
9 okur okudu.
2 okur okuyor.
25 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Brakhage, 1963 tarihli bir makalede, sanatçıyı auteur olmaktan ziyade öngörülü biri, "sonsuz bir hareket çeşitliliği ve sayısız renk tonu ile parıldayan" kelimesiz bir dünyanın yaratıcısı olarak yansıtır. Brakhage için sinema yönetmenin kabul görmeyen teknikleri -sürekspoze, doğaçlama kullanılan doğal filtreler, lense tükürme perspektifı aşan bir dünya vizyonunu tahrik etmek için uygulayabildiği bir algı macerasıdır.
Sayfa 97 - Brakhage'nın sanatçı ve auteur üzerine yorumu:Kitabı okudu
Godard, bir anlamda melodramatik olarak, "biz her daim yalnızız" der; "ister stüdyoda olsun ister boş bir sayfanın önünde"
Sayfa 98 - Godard'ın Fransız Yeni Dalga üzerine bir bakış açısıKitabı okudu
Reklam
Sürrealistler için sinemanın geleneksel olarak bastırılan şeyi özgürleştirme, bilineni ve bilinmeyeni, dünyasal olanla ruhani olanı, gündelik olanla olağanüstü olanı katıştırma konusunda aşkın bir kapasitesi vardır. Luis Bunuel ve Robert Desnos hem Hollywood'un hikaye anlatan sinemasına hem de L'Herbier ve Epstein gibi empresyonist avangard yönetmenlere karşı pozisyon almışlardır.
Ekrandaki görüntülerin zaman içinde düzenlenmesi kesinlikle rüyanın ya da düşüncenin tasarlayabileceği düzenlemeye benzer. Ne zamansal sıralama ne de sürenin göreli değerleri gerçektir. Tiyatroya zıt olarak sinema, rüya gibi bazı jestleri seçer, onları ayırır ya da genişletir, diğerlerini eler, birkaç saniye içinde saatlerce, yüzyıllarca, kilometrelerce seyahat eder, hızlanır, yavaşlar, durur, geriye gider.
Sayfa 70 - Jacques Brunius:Kitabı okudu
Romantizme dayalı, teatral filmleri ve benzeri eski filmleri cüzamlı ilan ediyoruz. Onlardan uzak durun! Gözünüzü onlardan sakının Onlar ölümcül tehlike taşır! Bulaşıcıdır! (Vertov, 1984, s. 7) Okur / izleyicileri "romantizmin tatlı kucağından / psikolojik romanın zehrinden / cinsel içerikli tiyatronun pençelerinden kaçmaya" çağıran Vertov, bunun yerine "dünyanın sine-göz ile duyumsal keşfine" davet eder.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok