Scott Berkun Amerikalı yazar ve konuşmacıdır. Berkun, Carnegie Mellon Üniversitesi'nde bilgisayar bilimi, felsefe ve tasarım okudu. 1994'ten 2003'e kadar Microsoft'ta Internet Explorer 1.0'dan 5.0'a, Windows'a, MSN'ye ve kullanılabilirlik mühendisi, lider program yöneticisi ve UI tasarım savunucusu gibi rollerde çalıştı.
“Bir sahnede kullanıcılarınızın karşısında durup ürününüzün davranışlarını nasıl yönlendirdiğini açıklamak ve önerilerde bulunmak ister misiniz? Şimdiye kadar kimse buna gönüllü olmadı.”
“Doğada yürümenin bize iyi gelmesinin doğada simetriye rastlamayışımızla bir ilgisi olduğunu hatırlatmak isterim. Çocukların resim yaparken genelde yere 90 dereceyle çizdikleri ağaçlar bile ışığı yakalamak için kıvrılıp bükülürler”
Ben geometrik bir şekle dair böyle yoğun hisler beslediğimi söyleyemem ama doğada yürümenin bize iyi gelmesinin doğada simetriye rastlayışımızla ilgili olduğunu hatırlatmak istetim.
Kitap bazı ilgisiz başlıklar dışında genel anlamda beklentimi karşıladı diyebilirim. Özellikle bilinçli bir tasarımcı hangi soruların cevaplarını bulmaya çalışır, iyi ve kötü tasarımın sınırları nelerdir gibi giriş seviyesindeki konularla bir bakış açısı kazandırdı. Burada o kadar sık örnekler işledi ki okuma sonrası, etrafımdaki nesneler dışında insanların sorunlarını da bu bilinçle değerlendirmeye başladım. Ancak bir tasarımın püf noktaları, tasarım şablonları, aşamaları vb gibi derinlik içeren konular bekliyorsanız bulamayacaksınız. Bireysel tasarımcı seviyesinde değil de daha geneli ve toplumu ilgilendiren etik tasarım konuları yoğun olarak işlenmiş. Kitap bir tasarımcı olmak için değil ama bir tasarımcı gözüyle dünyayı görmeniz ve tasarımcı vizyonu kazanmanız için giriş seviyesinde okunabilir.