Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Shaykh Muhammad Al-Yaqoubi

Shaykh Muhammad Al-YaqoubiRefuting ISIS yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
0
Beğeni
658
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Yazar

Okurlar

1 okur okudu.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
IŞİD yargıçlarının ve Şeriat personelinin elinde önemli bir referans veya hukuk el kitabının bulunmaması ile birleşen bir otorite eksikliği, bir durumdan sorumlu olan hemen hemen her savaşçıyı, kendi anlayışına dayalı olarak uydurulmuş bir hukuki karar sunmaya sevk etti. Buda kendi Kuran ve Gelenek anlayışlarına dayanan uydurma bir hukuki karar almalarını sağladı ve onlarda intikamcı kötü niyetlerini onaylayan alıntıları seçtiler. Bu gruptan tanık olduğumuz vahşet, ve barbarlık, cahil fanatiklere büyük bağımsız hukukçuların (müçtehid) işini yapma yetkisi vermenin doğasında var olan tehlikenin bir kanıtıdır. El Gazali ve el Nevevi gibi büyük isimlerin bile iddia edemediği bir statü.
DAİŞ'in dünya görüşü ile ilgili vurgulanması gereken iki nokta var . Öncelikle IŞİD'in "İslam'a karşı İslam" görüşü Müslümanların "doğruya karşı yanlış" yaklaşımını değil, "onlara karşı biz" zihniyetini yansıtıyor ve (eski ABD Başkanı) Bush'un haklı olduğunu söyleyerek IŞİD, Bush'un (neo-muhafazakar) metodolojisini etkin bir şekilde takip ediyor ve bu kesinlikle Peygamberlik metodolojisi değil. Resülu Ekrem, Medine'nin ilk İslam Devletini kurdu. Resl-i Ekrem, Medine sözleşmesinin ardından ilk Medine İslam Devletini kurdu ve Müslüman olmayanları, hatta Yahudi aşiretleri de içeriyordu. Peygamber ayrıca Ashabını Habeşistan'daki Hristiyan krallığında yaşamaya gönderdi, bu nedenle bu iki örnek IŞİD'in "bize karşı onlar" ayrımını etkisiz hale getirmek için yeterli. İkinci olarak, Peygamber(sas)'in Kılıçla gönderildiği ve tek başına Allah'a ibadet edilene kadar savaş emri verildiği iddiası, Peygamber Efendimizin yirmi üç yıllık davetinden anlaşıldığı üzere Peygamberlik örneğini bozmaya yönelik bir girişimdir. İslam, yirmi üç yılın sadece 200 günü (bir yıldan az) savaşlara harcandı.
Reklam
Aldıkları eleştirilere rağmen bugünkü İslam uygulamasında dört Sünni hukuk okulu, bugün tanık olduğumuz kargaşanın koruyucusu olmaya devam ediyor. Bunun birkaç nedeni var. Birincisi, bu okullar, her belirli zaman ve yerde değişen koşullara göre okulun kendi içinden evrimleşmelerine izin veren bir grup ilke ve bir yönetim hukuk kuralları koleksiyonu belirledikleri için gelişim tohumunu taşırlar. Örneğin İmam-ı Şafii, Mısır'a göç ettiğinde hukuki görüşlerinin çoğunu değiştirdi. Maliki hukuk okulunda ve özellikle İmam el-Şatibi'nin çalışmalarında, yasa koyucuya dondurma bile yetkisi veren, yasanın daha yüksek amaçları ve hedefleri anlamına gelen Makasid el-Şeriat ilkesini bulursunuz. bir metin ve buna karşı bir eylem, mesela örnek olarak Halife Ömer'in bir yıl boyunca kıtlık sırasında hırsızlık cezası uygulamasını durdurması. Hanefi mezhebine göre hukuki cezalar (had) cehalet zamanında uygulanamaz ve Şafii hukuk okulu, sanığın düşmana kaçabileceği veya İslam'ı tamamen terk edebileceği korkusu varsa cezaların uygulanamayacağını belirtti.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok