Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Simon Baron-Cohen

Simon Baron-CohenKötülüğün Anatomisi yazarı
Yazar
7.3/10
20 Kişi
108
Okunma
2
Beğeni
1.037
Görüntülenme

Simon Baron-Cohen Gönderileri

Simon Baron-Cohen kitaplarını, Simon Baron-Cohen sözleri ve alıntılarını, Simon Baron-Cohen yazarlarını, Simon Baron-Cohen yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir insan yalnızca kendi çıkarına odaklandığında, empatik olmamak için tüm potansiyele sahip olur.
Sayfa 19
Empati, insanlar arası sorunları öngörme ve çözme de etkili bir yoldur. Umarım bu kaynağın, sorunları çözmek için (silahlar, kanunlar ve din gibi) alternatif yerine göre daha iyi bir yol olduğuna ikna olmuşsunuzdur. Trilyonlarca dolar harcanan silah endüstrisinin veya düzgünce işlemesi için milyonlarca dolar harcanan hapishane hizmeti ve yasal sistemin aksine, empati bedavadır. Dinin aksine, doğası gereği empati kimseye zulmedemez.
Sayfa 181Kitabı okudu
Reklam
Tahmin edeceğiniz üzere, ben ölüm cezasına karşıyım. Sadece barbarca değil (ve ironik bir biçimde devleti, cezalandırmaya çabaladığı birey kadar empatik olmaktan uzak hale getiriyor), aynı zamanda bireyin içindeki değişim ya da gelişim olasılığını ortadan kaldırıyor. Empati bileşenlerinin öğrenilebildiğinin halihazırda kanıtları olduğunu biliyoruz.
Sayfa 172Kitabı okudu
Sıfır derece empatiye sahip olan insanlar bir suç işlerlerse hapse atılmalı mı? Bu, birkaç farklı meseleyi kapsar. İlk olarak, ahlaki meseleyi kapsar: Eğer empatinin sıfır derecesi gerçekten nörolojik bir kusur biçimiyse, suç işleyen bir birey ne dereceye kadar yaptığından sorumlu tutulabilir? Bu, özgür irade tartışmasıyla daha da karmaşık bir hale gelir, zira empatinin sıfır derecesi bir bireyi belli bir dereceye kadar başka insanlara karşı yaptığı eylemlerin etkisine "körleştiriyorsa", o halde bu bireyin hak ettiği cezadan ziyade anlayışımızdır.
Sayfa 157Kitabı okudu
Bu kitaptaki amacım, konuyu dinin sahadından bilimin sahasına kaydırarak, kötülüğün nedenleri üzerine yapılan tartışmaları yeniden canlandırmak oldu. Bunu Dawkins'inki gibi din karşıtı bir gündemim olduğu için yapmadım. Ama din tuhaftır ki kötülüğün sebeplerini sorgulamaya karşıt olmuştur. Çoğu din için kötülüğün varlığı evrenin utandırıcı bir gerçeğidir ve var olmasının sebebi ya iyi bir hayat yaşamak içim ruhani arzularımızın yetersiz gelmesi ya da bu tarz güçlerin (örneğin şeytanın) insan doğasını kontrol etmek için ilahi güçlerle daimi bir savaşta olmasıdır.
Sayfa 145Kitabı okudu
Kayda değer iki çalışmada, bir farenin bir çubuğu ittirmesinin havada asılı kalmış bir farenin yere indirilmesini sağlayacağı öğrenmesi durumunda, o manivelaya basacağı görülmüştür. Empati yoksunu olması gereken farelerde görülmüştür bu! Northwestern Üniversitesi'nden primatolog Jules Masserman ve çalışma arkadaşları 1964'te, yemek almaları için bir zinciri çekmeleri gerektiğini öğrenen daha yakın akrabalarımız olan rhesus maymunlarının, zinciri çekmek aynı zamanda başka bir maymuna elektrik şoku verilmesine sebep oluyorsa bunu yapmayı reddettiklerini göstermiştir. Sanki başka bir maymunun acı çekmesindense çıkar sağlamaya reddetmişlerdir. Kuyruklu ve kuyruksuz maymunları da içeren diğer hayvanların belli bir seviyede empati sahibi olduğunu neden inanıldığı gayet anlaşılabilirdir.
Sayfa 142Kitabı okudu
Reklam
Yakın zamanda erkek ve kadın beyinleri arasındaki yapısal farklılıklar üzerine yapılmış bir araştırma, cinsiyetler arasında farklılık gösteren pek çok beyin bölgesinin, empati devresinin parçalarıyla örtüşen amigdalayı ve "ayna nöron sistemini" de içerdiğini de göstermiştir.
Sayfa 135Kitabı okudu
Pek çok araştırma mutlu yüzlere bakmanın faydalı olduğunu göstermektedir. Tıpkı yemeğe ya da güzel manzaralara bakmayı sevdiğimiz gibi, mutlu yüzleri faydalı buluruz. Sekiz haftalıktan itibaren normal bir bebeğin mutlu bir yüze gülümsemesinin (buna "sosyal gülümseme" denir) gösterdiği üzere bu, bebeklikten başlayan bir durumdur. Ayrıca faydalı bir şeyi deneyimlerken etkin olan iki adet temel beyin bölgesi olduğunu biliyoruz: striatum ve gri madde. Dolayısıyla mutlu yüzlere baktığımızda aynı beyin bölgelerinin etkin olması sürpriz değildir.
Sayfa 133Kitabı okudu
Borderline riskinin yaklaşık %70'i genetik etmenlerle açıklanabilir. Böylece, belirgin çevresel etkilere rağmen (özellikle istismar ve ihmal), borderline olmak için öncelikle bireyin bazı genetik yatkınlıkları olması gerekir. Ya Sıfır-Pozitifin genetik imzası? Aileler üzerinde yapılan çalışmalar otistik ya da Asperger Sendromlu (Sıfır-Pozitif) insanların kardeşlerinin de ebeveynlerinin de ortalamadan daha yüksek seviyede otistik özellikler sergilediklerini göstermiştir.
Sayfa 130Kitabı okudu
İkizler üzerine yapılmış bir çalışmadan yola çıkarak, duygusal empatinin kalıtsallığının (yani, duygusal empatideki çeşitlenmenin ne kadarının genetik olduğunun) %68 olduğu tahmin edilmektedir.
Sayfa 128Kitabı okudu
133 öğeden 81 ile 90 arasındakiler gösteriliyor.