Muharebeleri Ankara’dan izleyen Büyük Millet Meclisi Başkanı Mustafa Kemal Paşa, İsmet Paşa’yla görüşmek, cephedeki durumu bizzat görmek ve mümkün olduğu takdirde birliklerle yakından temas etmek üzere Batı Cephesi’ne gitmeye karar verdi.
Bunun için Batı Cephesi Komutanı’na çektiği telgrafta bu konudaki düşüncesini şu şekilde bildirdi:
“Şimdi Ankara’dan hareket etmek üzere bulunan bir trenden faydalanarak zatı devletiyle gelip görüşmek istiyorum. Sıkıntı verir miyim? Cevabınızı makine başında bekliyorum. Salih Beyi de beraber alacağım.”