Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türkay Demir

Türkay DemirRuhsallığın Merkezine Seyahat yazarı
Yazar
7.5/10
2 Kişi
12
Okunma
3
Beğeni
768
Görüntülenme

Türkay Demir Gönderileri

Türkay Demir kitaplarını, Türkay Demir sözleri ve alıntılarını, Türkay Demir yazarlarını, Türkay Demir yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
108 syf.
·
Puan vermedi
Öncelikle… Cem Mumcu’dan sonra da kendisi bir hayal kırıklığı oldu. İkisinin de ortak özelliği, keşke dedirtmiş olmaları. Türkiye’de ‘yazarlık’ kimliği oturmuyor maalesef. Okuyucu için düş kırıklığı söz konusu oluyor ekseri. Özet geçmek istiyorum, piksel derecesi düşüyor yakınlaştıkça kimi yazara. Artık paramı hiçbir Türk “yazar” için israf etmeyi düşünmüyorum.
Aşk ve Öbür Duygular
Aşk ve Öbür DuygularTürkay Demir · Okuyan Us Yayınları · 20045 okunma
Suçluluk duygusu daha ziyade kişinin ‘kendisini’ olumsuz değerlendirmesi ile ilgiliyken, utanç duygusu ‘başkalarınca’ olumsuz değerlendirilmekle ilgilidir. Yani suçluluk içsel yönelimliyken, utanç dışsal yönelimlidir. Bu nedenle örneğin suçluluk yapılan yanlışı başka kimse bilmese bile kişinin içini kemirirken, utanç başkalarının bilmediği edimler söz konusu olduğunda ortaya çıkmayabilir. Dolayısıyla “başkaları yokken” utanç hissedilmeyebilir. O nedenledir ki utandığımızda gözlerimizi kaçırırız ve sanki böylelikle bize bakılmasını da önleriz ya da küçük çocukların gözlerini kapadıklarında görünmediklerini sanmaları gibi dışarıdan gelen bakışları keseriz. Oedipus da utancıyla baş etmek için kendi gözlerini feda etmiş ve başkalarının kendisini gördüğünü göremez olmuştu. Benzer biçimde, utandığımızda duygumuzu “yer yarılsa da içine girsem” diye ifade etmemiz de başkalarının bakışlarından kurtulmak isteğimizi dile getirir.
Sayfa 86
Reklam
Suçluluk ve utançtan ilki kişinin edimine, ikincisiyse bütün olarak kendisine vurguda bulunur. Her ikisinin de bir yanlışla, kusurla, ihlalle vb. ilgili olduğu varsayılırsa ilkinde vurgu “Ben BUNU nasıl yaptım!” şeklinde iken ikincisinde “BEN bunu nasıl yaptım!” şeklindedir. Kendiliğin tümüne yönelik bir eleştiri içerdiği için utancın suçluluk duygusundan daha yıkıcı bir etkisi olduğu söylenebilir.
Sayfa 97
O halde insan ruhsallığı biri olmayınca diğerinin de olamadığı ama birlikte ve etkileşim içindeyken bir cevheri(töz) oluşturan iki yöne sahiptir. Bunu iç ve dış, bilinç ve bilinçdışı, kendilik ve öteki ve nihayet rüya ve gerçek kavramsal çiftlerinin hepsi için geçerli olmak üzere söyleyebiliriz. Kendi başlarına cevher olamayan ama karşılıklıkları ve etkileşimleri içinde bu niteliği kazanan ve birbirlerine koşut kavramsal çiftlerdir bunlar.
Sayfa 83
Bilindiği gibi rüya hatırlanmasa da var olan ve hatırlanmasa da işlevi olan bir ruhsal etkinliktir.
Sayfa 83
Eğer bir gerçeklik olmasaydı görülecek bir rüya da olmaz mıydı? Yoksa görülecek bir rüya olmadan gerçeğin var olmasının bir anlamı olmaz mıydı?
Sayfa 82
Reklam
Bilinçli ruhsal etkinliğin başlamasıyla ilgili olarak iyi kötü güvenebileceğimiz en belirgin gelişme dilin kullanımına yani sembolizasyona geçiş olabilir.
Sayfa 69
Düşün nedeni her zaman bir istektir; düş, uyaranı aynen yeniden üretmez de onu yeniler, işler ve değiştirir.
Sayfa 70
Kadınla erkeğin karşı cins oluşlarından dolayı çoğalmayı sağlayabilmelerine benzer biçimde bilinçle bilinçdışı da insan ruhsallığını ancak birlikte ortaya çıkarabilen ve üretkenliği sağlayan karşıtlar ya da tamamlayıcılardır diyebiliriz.
Değer verdiğimiz birisi tarafından değerli bulunmadığımızı fark edersek, verdiğimiz değeri acilen değersizleştirecek ruhsal hamlelerimiz olur ve sonuçta “aslında” değer vermediğimiz birisi tarafından değersiz bulunmuş oluruz.
Reklam
Karşımdakini çok önemsediğimde dikkatimi kendimde toplamak adetini çocukluğumdan beri bilirim. Önemli kız beni izliyordur düşüncesiyle, mesela bir yerde çok hızlı biçimde koşardım. Top oynarken en iyi oyunumu sergilerdim, bisiklet sürerken ellerimi bırakırdım.
Sayfa 103
Fakat kimseyi kandıracak değilim, insan tabiatındaki acayipliklerden birisi midir, yoksa yalnızca benim tabiatıma özgü bir tuhaflık mıdır bilmesem de, bazen mantıksal olarak farkına varıldığında terk edilmesi gerekir görünen özelliklerimi anladığımda tek yaptığım bunları “anlayışla” karşılamaktır.
Sayfa 100
Bana duyulan sevginin mi yoksa benim hissetiğim sevginin mi ölümcül olduğu konusunda hiçbir kesin bilgim yokken neden sevmekten değil, sevgiyi talep etmekten ürktüğümü sorarsanız, ben de bilmiyorum.
Sayfa 100
Dert etme! İyi olmak için bazen kötü olmak gerekir
Sayfa 97
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.