Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yiğit Kocabıyık

9.0/10
2 Kişi
7
Okunma
0
Beğeni
618
Görüntülenme

Yiğit Kocabıyık Gönderileri

Yiğit Kocabıyık kitaplarını, Yiğit Kocabıyık sözleri ve alıntılarını, Yiğit Kocabıyık yazarlarını, Yiğit Kocabıyık yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sahne üzerinde başka biri olmaya çalışan bir oyuncudan ziyade, karakterin şartlarını üstlenerek kendisi gibi hareket eden, davranan bir oyuncu bilinci olması gerekir.
Başarılı bir oyunculuktan kasıt samimiyete, hakikate, dolayısıyla gerçek hayata olan yakınlıktır.
Reklam
Tekniğe göre tam olarak eğitilmiş olan oyuncu, sahne üzerinde eylemli hale geçmek için gerekli araçlarla donatılmıştır. Bu araçlar sırasıyla metin analizi, karakterin koşullarını üstlenme, hayal ederek boşlukları doldurma, duygusal hazırlık ve bunların sonucunda partnere ve çevreye davranışsal tepkilerdir.
Tekrar hatırlamak gerekirse, Meisner Tekniği içgüdüler aracılığıyla düşünmeden oynamayı temele alır. Bu yüzden oyuncunun odak noktasında kendi benliğine yer olmadığı gibi, rolün kendisini düşünmeye de doğal olarak yer yoktur.
Metinsel analizin ilk aşaması, karakter açısından metindeki koşulları belirlemektir. Metnin analizi sonucunda oyuncu verili koşulları belirledikten sonra bu koşulların içini kendi hayalleriyle dolduracaktır.
Oyuncunun metne yaklaşımında yapılan en büyük hatalardan biri oyuncunun replikleri tonlama ile birlikte ezberlemesidir.
Reklam
Sanford Meisner, metni, duygu nehrinde yüzen bir kanoya benzetir. Ona göre her şey metinden önce duygulara bağlıdır. Nehir çalkantılıysa kelimeler de nehir üzerindeki kano gibi olmalıdır. Oyuncuların duygularını metne göre şekillendirmesi gerektiği görüşüne zıt olan bu açıklama Meisner'in yönteminde nasıl doğala yaklaşıldığı konusuna da açıklık getirir.
Oyun boyunca hayali şartlara bağlı kalan oyuncu oyun bittiğinde bu şartların hayal olduğunun bilincindedir. Dolayısıyla oyun bittiğinde oyuncunun sahiplendiği koşullar da biter. Oyun tekrar başladığında yeniden canlanır.
Oyuncunun, biri tarafından gözlemlendiği için, hataya düşme ihtimali daha fazladır. Çünkü bilinç devreye girmektedir. Bu hatadan kaçınılması için oyuncu dikkatini her zaman kendi dışına, çevreye ya da partnerine vermelidir.
29 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.