...Sofraya hep Türk garsonlar hizmet etmekte idi. Bunlardan bir tanesi heyecanlanarak, elindeki büyük bir tabakla birdenbire yere yuvarlandı. Yemekler de halılara dağıldı. Misafirler utançlarından kıpkırmızı kesildiler. Fakat Atatürk Kral’a eğilerek:
-Bu millete her şeyi öğrettim, fakat uşaklığı öğretemedim.
“Atatürk’ü anlamak, insan olmak demektir. Yaşama sıkı sıkı tutunmak, zorluklara meydan okumaktır… Atatürk’ü anlamak, güçlü olmaktır. Atatürk’ü tanımak ayakta durmaktır. Başı dik, onurlu, insanca yaşamaktır.”