...Ama neye yarardı ki, zaten aşık olmak bir anlık intibanın altında kalmanın mahsulü değil midir ki? İşte bütün aşklar böyle başlamıştı bugüne dek. O gözler, onlar çözülmeyen ve kıyamete dek de çözülemeyecek olan formül değil midir ki? Nasıl bir çekicilik vardı gözlerde ki, kocaman bir vücudu çekerek küçük bir kalbe sıkıştırıyordu. O kalp ki, yeter ki oraya bir kimse girmeyedursun, ölünceye dek onu unutturmaz hafızaya.