Nadir

Nadir
@ydmr
Kendime notlar tutuyorum sadece.
Ama kimse kimsenin aslını, kafatası içinin meselesini anlamak için uğraşmıyordu.
Sayfa 84·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yine çarşamba, yine perşembe, işte cuma! Cumartesi... Bu ertesiler yok mu ertesiler! Bu ertesiler, o kendilerini birşey sanan insanlara benzer. Sanki devam ediyorlar. Sanki bir bayramı, bir oh deyişi, bir sevişmeyi, bir sulhu,bir özgürlüğü, bir oyunu,bir aşkı, bir kardeşliği, bir dudak dudağa,bir anlaşmayı decam ettiriyorlar; yalancılar! Pazartesi! Yürü geç git!
Sayfa 80·Kitabı okudu
Kimine dar, kimine bolsun; pazartesi! Pazartesi! Sanki pazar bir şeymiş de onun bir de yarını, ertesi günü var. ... Geç git pazartesi sen de!.. Sende de iş yok!
Sayfa 79·Kitabı okudu
Dunyada hiçbir şeyden zalimlikten iğrendiğim kadar iğrenmem. İnsanoğlunun en büyük savaşı zalimliğe karşı açılmalı. İnsanoğlu her şeyden evvel içindeki bu kıskançlıklardan, bu kinlerden, bu ahlaksızlıklardan daha pis şeyi söküp atmalıdır.
Sayfa 67·Kitabı okudu
Uçurtma dermiş ki:"Ah! ipim olmasaydı!", Kant'ın güvercini daha ileri gitmiş:" Bir de şu hava olmasaydı!.." demiş. Her ikisi de kendilerini gökyüzüne yükselten şeyin bu iple, hava olduğunu unutmuşlar...
Sayfa 43·Kitabı okudu