Puan vermedi·448 syf.··
2026 10. kitabı
·
41 günde okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2026 15:54
Ahmet Ümit'in klasik Başkomiser Nevzat eserlerinden biri.Sürükleyiciliği oldukça iyi,kafada şüpheli şahsı dinamik tutmayı başarmış olsa da;romanın ortalarında bence bu yeaaa dedirtiyor. Ama aferin Ahmet Abiye,ilerleyen bölümlerde öyle kalem kıvraklığı var ki;ulan yoksa değil mi tahminimdeki adam dedirtiyor.Güzeldir hoştur,kafan doluyken,bilgiye akademikliğe odaklanmadan dizi tadında okunur.Kitabın neden yırtıcı kuşlar ismi taşıdığını da kurgu çözümlendikçe sona doğru anlamlandırıyorsunuz.Kitabın ismiyle içeriğin örtük ve sona doğru çözümlenen bağlantısının olmasını da başarılı buldum.
Yırtıcı Kuşlar ZamanıAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 202413,3bin okunma
1/10
·376 syf.··
2025 38. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 12 Kasım 2025 03:19
Bu sitede ilk incelemem bu kitaba nasip oldu. Film çekimi sırasında yaşanan olaylar yüzünden ve kitabın aşırı övülmesi sebebiyle merak edip okuduğum bir kitap. İlk etapta şunu diyebilirim: iyi ki PDF olarak okumuşum. Para versem çok üzülürdüm. Yazarın kendince dikkat çekmek istediği konu gayet güzel(evlilik içi şiddet) aslında fakat yanlış üslup doğru sözün celladıdır demişler. Okumaya başladığımda bildiğiniz Wattpad kitabı sandım. Araştırıp da yazarının 40 yaş üzeri bir kadın olduğunu görünce şok olmuştum. Edebi değer sıfır. Belki de yazarın zaten bir edebi kaygısı yoktu ama kendine "ben yazarım" diyorsan belirli bir düzeyde kurgu yapabilme becerin olmalı. 1. Tanıştığın adam ortama sandalye tekmeleyerek giriyor. Üstüne üstlük tanışalı iki dakika olmuşken "seni becermek istiyorum" gibi salakça bir itirafta bulunuyor. Sonrasında haber etmeden kızın kapısına dayanmalar, kızın dairesini bulana kadar 29 kişinin kapısını çalıp konu komşuya rezil etmeler, "ben ciddi ilişki adamı değilim yeaaa" ayakları, bunun akabinde "aklımdan çıkmıyosun işimi yapamıyorum noolur bir kere sevişelim" diye ezikçe yalvarması.... Red flagler böyle uzayıp gidiyor. Ve baş karakterimizin tüm bunlar hoşuna da gitmiyor değil. Sıkıntılı mısın Lily? İMDAT 2. Her şey aşırı tesadüfi gelişiyor. Kızımız çiçekçi dükkanı açıyor. O esnada yolda yürüyen, canı sıkılan zengin bir kadın dükkanda çalışmak istediğini söylüyor ve aaa tesadüfe bakın, zengin kadın bizim sandalye tekmeleyen kötü watty çocuk Ryle'ın kız kardeşi çıkmasın mı? 3. Bir tesadüf daha, kızımız taşındığı şehirdeki bir restoranda yıllar yıllar sonra gençlik aşkı Atlas ile karşılaşıyor ve olaylar gelişiyor :) kitaptaki tek sevdiğim karakter olduğu için Atlas'a pek laf etmeyeceğim gerçi. 4. Sevişme sahneleri acayip cringe ve gereksiz.Tamamen
Duygu ve Düşünce
Bizimle Başladı Bizimle BittiColleen Hoover · Epsilon Yayınevi · 20248,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
6/10
·208 syf.··
2023 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Şubat 2023 00:24
İlk kitabın Elvan isminde bir yayınevinden çıkmış olması, diğerlerinin de benim de şiir kitabımı verdiğim KDY’den çıkması sayesinde tanıştığım polisiye bir romandan bahsedeceğim bugün. Açık söylemem gerekirse okumam gerçekten 5 gün falan sürdü ki okuma hızım oldukça hızlıdır. Hikâye yönünden çok kötü olduğunu düşünmüyorum, okunabilecek, kendini pazarlayacak bir hikâyesi var aslında ama edisyonu gerçekten sıkıntılı durumda olduğu için yazıldığı tarza alışana kadar defalarca “Acaba bıraksam mı?” diye kendi kendime çok düşündüm ama bırakmadım. Olay kendini merak ettiriyor ama sonu bence bir anda var olduğu, “Bu nereden çıktı şimdi?” diye çok sorgulatan çerezlik bir romandı. Ardından gelen iki roman daha var, serinin bir parçası. Kapaklarını da beğendiğimi belirtmek isterim. Kısaca içeriğinden bahsetmek istiyorum. Kitap, Mahir Yılmaz isminde 45 yaşında olmasına rağmen “yaşlı kurt” diye bilinen emekli bir başkomiserin arkadaşı olan Fatih’in ağzından yazılmış bir cinayet öyküsü. Bu noktada göz tırmalayan noktalara değinmeden geçemeyeceğim. İlk olarak Fatih karakterinin yaşını bilmiyoruz ama Mahir Yılmaz karakterinin yaşı 45. Ve ona “yaşlı kurt” diyorlar. Adamın yaşı 45. Artı olarak bu adam emekli olmuş. Tekrar ediyorum yaşı 45. Bu bana oldukça tuhaf geldi ama birkaç bin defa tekrarlandığı zaman insanın gözü alışıyor. Ayrıca adama asla “Mahir Bey” vs dendiğini görmüyoruz. Adı-soyadı bir olarak defalarca “Mahir Yılmaz” olarak bahsedildiği için ben de bu şekilde bahsetmeye devam edeceğim. İkinci olarak Fatih karakterini oldukça kalın kafalı ve biraz da salak buldum çünkü Mahir Yılmaz karakteri kendi iç dünyasında bir şeyler buluyor, araştırıyor ve gizemlerin üzerinde kafa yoruyorken Fatih sürekli olarak, “Abi, uzatma işte katil Ufuk yeaaa!” diye adamın yanında mızır mızır
Alıntı
Kelebek Etkisi: Cinayet Savcının ÖlümüMehmet Bal · Elvan Yayıncılık · 202057 okunma
8/10
·144 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
mannnyak bir kitap, kore edebiyatına giriş için de harika. biraz nolan filmi gibi neredesiniz, ne oluyor karışıyor ama zaten bu da bu kadar akıcı olmasını sebebi. şimdi ne olacak? nasıl yani yeaaa? diye diye yalayıp yutuyorsunuz kitabı
Bir Katilin GüncesiKim Young-Ha · Timaş Yayınları · 20246,3bin okunma
Selam, ben geldim! Pek tanınmasak da :)
9/10
·552 syf.··
Beğendi
·
2021 7. kitabı
·
Öncelikle herkese merhaba! Ben de bir çoğunuz gibi kitabı okumadan önce şağıdaki yorumlara bakmıştım. Yorumlarda bazen okuduğum başka kitaplarla ilgili abartıya kaçacak şekilde kötülemelere denk geldiğimden bu kötü yorumların beni çok etkilemesine izin vermeden, bir şans vermek istedim. Çünkü yorumların hepsine güven olmuyor takdir edersiniz ki, kiminin başka algıladığını biz başka algılayabiliyoruz. İyi ki de o şansı vermişim diyorum açıkçası, çünkü gerçekten kitabı beğendim ve gerçekten de söylediğim gibi sonradan farkettim ki, çok abartıya kaçan kötü yorumlar okumuşum. Bu yazıyı sırf, “o kadar saçma mı yaaa okumayayım o zaman” gibi düşüncelere girmenizi istemediğimden, konuya bir açıklık getirmek maksadıyla yazıyorum. İlk kitabı okuduğunuzda aman ne vasat bir aşk hikayesi, ne ara o kadar aşık oldular da birbirleri için ölecekler, aman ne kadar sığ bir aşk hikayesi okudum öyle diyebilirsiniz. Ben öyle demiştim fakat meğer yazar gerçek aşk hikayesini ikinci kitaba saklıyormuş. Rahatladım valla, adam akıllı bir aşka şahit olduk sonunda, çünkü Feyre gibi bir karaktere böyle bir aşk yakıştıramamıştım, bir şeyler olmamıştı sanki, hakikatten de olmamış :) Feyre gayet de güçlü bir karakter bence, çünkü yaptığı fedakarlıklar, verdiği savaşlar, hatalı olsa da sonradan hatasından döndüğü olaylar var. Kendini toksik bir ilişkide bulması buna bir süre sabredip sonra noktayı koyması daha doğal çünkü eğer ortada sevgi varsa pat diye bitiremezsiniz bir şeyleri, önce kabullenmek gerekir. Zayıf insanlarda bu süreç bazen çok uzun sürer ya da hiç kabullenmez ve o ilişkiye devam ederler. Feyre gayet makul bir süre içerisinde gerekeni yapıyor. Bize güçlü duruşunu çoğu zaman net bir şekilde gösteriyor. Fakat tanrıça değil sonuçta, zayıf olduğu yanlar da var herkes gibi. Aşağıdaki
Sis ve Öfke SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20204,682 okunma
8/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2021 58. kitabı
Eşim bana Sensiz Ben kitabını hediye etti aşırı sevimli çizimleri var. Sevginin çok tatlı hali.Yeaaa şapsal şey tüm gün yüzümde yayık bi gülümseme oldu, :) özel hissettim günüm nasıl geçti biliyor musunuz Asteriksin çocukken iksir kazanına düşmüş hali gibi enerjik ;)
1000Kitap
Sensiz BenLisa Swerling · Pegasus Yayınları · 201837 okunma