Dinginlik bir erdemse, fırtınayı tanımış olana yakışır; affetmek, cezalandırabilecek kadar güçlü olana anlamlıdır. Güçlü olmayanın, kendini bilmeyenin, iyi olmakla övünüp yalana ve riyaya karşı susanın,kötülüğe ve zalimliğe karşı hırçınlaşmayıp kılıcını kınından çıkarmayanın ahlakına güvenmiyorum; ahlaki bir suç olarak görüyorum.
İyilik bir erdemse, ancak kötülüğün gerçek yüzüne bakabilmiş ve ona rağmen seçilmişse anlamlıdır. Gücü olmadığı için zararsız olanın iyiliği sadece bir maskedir ve bu maske konfordur.
Konforunuzsa sıra size gelene kadardır.
Ayrıca yazı boyunca çok ... dır... dir'li konuştum huyum değildir. Nilgün Marmara bu yazıyı bitirecektir:
"maskelerinizi kuşanıp yalanlarınızı çoğaltın
hepiniz mezarısınız kendinizin”