Ölüm, zihni meşgul eden tek ciddi düsüncedir. Bu bakımdan ruhun bedenden ayrıldığı çesitli şekilleri ve idam edilenlerin karakterlerine, memleketlerin âdetlerine göre çesitli kimselerin, bir var oluştan hiçliğe nasil geçtiklerini incelemeye değmez mi? Size bir sey söyleyeyim. İnsan başkalarının ölümünü ne kadar çok görürse, kendi ölümünü kabullenişi o kadar kolaylaşıyor.
“İnsan, başına gelenleri değiştiremez; ama onlara verdiği anlamı değiştirebilir. Zaman, acıyı unutturmaz belki, fakat ona katlanmayı öğretir. Sabırla bekleyenler, en karanlık gecenin bile bir sabahı olduğunu bilir.”