Yusuf Kenan GÖK

Ah ulan mangır
Tarihteki en bilindik savaşların çoğunun nedeninin altında aslında para yatıyordu. Kimisu , mangır der , kimisi keş der, kimisi yeşil der, kimisi bankonot, Çok değişir isimleri yazsan yazılır arkadaş bitmez ki xxxx senedir dünya var ve insanoğlu bir gün parayı icad etmiş, bu topraklarda çıkmış evet para çünkü bu topraklar çok sıcak çalışmak istemiyor, elindeki güç çalışsın istiyor ve böylelikle çıkıyor para şaka bir yana evet anlattıklarimim doğruluk payı elbet var ama , böyle gelmiş böyle gider.. Yüzyıllardır ülkeler kaynaklar ve yollar üzerinde kontrol sahibi olmak istedikleri için birbirleriyle mücadele etmekte... Eğer hayatımızda para diye bir şey olmasaydı, Dünya üzerinde savaş çıkmasına neden olacak faktörler de epey azalmış olurdu. Mesela bir daha Amerikan devrimci savaşı görmeyebilirdik. ... . . .Eğer hayatımızda para diye bir şey olmasaydı, ekonomik farklılıklar da ortadan kalkacaktı. Ülkeler, sahip oldukları miktar bakımından eşit olurken, belki de itibar bakımından da eşit olacaktı... . . . Birçok insan materyalizmin para sevdası ile eşdeğer olduğuna inanıyor. Bu düşünce biçimine göre eğer hayatımızda para diye bir şey olmasaydı, paraya karşı duyulan istek ve sevdi de olmayacağı için materyalizm sona ererdi. . . . Eğer hayatımızda para diye bir şey olmasaydı, en son teknoloji ürünler ya da çeşitli seyahatler ve aktiviteler herkes tarafından ulaşılabilir olabileceği için lüks kavramı varlığını sürdüremeyeceği gibi irrasyonel tüketiciler ve ayarsız tüketim çılgınlığı da var olmayacaktı. . . . Eğer hayatımızda para diye bir şey olmasaydı, istihdamda olası 2 senaryo hakkında tartışabiliriz: Ya insanlar para kazanma kaygısı olmadığı için işe giderken daha mutlu olurlardı, ya da parayla ilgili bir hedef söz konusu olmadığı için çalışmanın hiçbir anlamı
İnsan ve Hayat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Aslında kocaman gülerdi ağzında duran erik olmasa, ahh Atacan 🤟 Mahallede büyüyenler bilir; erik ağaçtan toplanmaz, erik ağacına dalınır,😂 baharın ve güneşli günlerin habercisi eriği, ilk bulup da hediye edene karşı güzel hisler duymamak elde midir? Hem size erik getiren biri nasıl kötü olabilir ki? Erikçiler ikiye ayrılır; tuzlayanlar ve tuzlamayanlar. Eriği sadece kütür kütür yemek dışında marmelatını, reçelini, salatasını, rakısını, hoşafını yapıyor ve hatta turşusunu bile kuruyoruz. Erik en iyi öğretmendir, Bir erikle bir büyük rakı bitirirdik.' lafında olduğu gibi tutumlu olmayı da erikten öğrendik. Ayrıca bilen bilir, 'erik' anlayanlara güzel de bir iltifattır. Eskiden durum buydu ama artık eriğin fiyatını konuşmanın en az 'havalar da ısındı.' muhabbeti kadar gideri var. Fakirin ve zenginin kim olduğu, eriğin çıktığı ilk iki hafta belli olur. Yeşil eriği herkes farklı isimlerle anıyor: Papaz erik, can erik, yeşil erik, eriğin hası, erik gibi erik... Bizim en sevdiğimiz can erik, tüm canlara esselamu aleyküm İyi olsun geceler bol muhabbetli , erikli, yanında birde rakı varsa 🙏 . . . #oğlumatacan #cankizimsevil #elbetbirgün #erikturu
Vücudumuz ormanda tehlikeyle karşılaşsa adrenalin sayesinde bize savaşma ve kaçma dürtüsü verecek şekilde tasarlanmıştır, tehlikeden kaçarken veya savaşırken o adrenalini kullanırız ve beden eski haline geri döner
Sayfa 66·Kitabı okuyor
Dil ne bilir şekeri şerbeti Aldığın lezzeti baldan mı sandın Ne arı ne ağaç verir nimeti Elmayı narı daldan mı sandın Baharı gönderir al gelin gibi Bir hazine ki görünmez dibi Allah cemildir Cemal onun tecellisi Güzeli yeşilden aldan mı sandın Çok istesende inadına olmaz Takdirden öte muradın olmaz Allah uçurursa kanadın olmaz Uçmayı kuştan Kartal'dan mı sandın Onun emriyle goktedir varlıklar Onun emriyle yerde kalabalıklar Allah dilerse kavağa cikar balıklar Şu düzenli hayatı faldan mı sandın Gördüğün göremediğin göz onun Bildiğin bilemediğin öz onun Dediğin diyemedigin söz onun Kelamı dudaktan dilden mı sandın Allah dilerse azlar çok olur Allah dilerse varlar yok olur Allah dilerse açlar tok olur Toklugu sen pardan puldan mı sandın
İnsan ve Hayat
Akceyi saklamak iyidir ama zevkine harcamak hünerdir.🖖
İnsan ve Hayat