’ben ne yapsam boş, zaten hayatta işe yaramazın tekiyim, bir şey yapamam’. İnsanı acizleştiren, kötürüm eden, felç eden bir duygu. İçeride bir ses sürekli sen yapamazsın, sen başaramazsın diyor. İşte maalesef merhametsizlikle büyüyen çocukların en temel sıkıntılarından biri bu. Bazen o iç sesi kısmak, terbiye etmek gerekir.