Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yorum

Zadur Rikab isimli okurun asıl gönderisini gör
Zadur Rikab okurunun profil resmi
İnsanın ilahlaştırılması demek: bütün işlerin sonunda hükmü insanın ve bütün sultanın, hâkimiyetin insana verilmesi, insanın kanun koyması demektir. Kendi kendilerinden çıkardıkları sistemlerle millete tahakküm edenler, insanları köleleştirip kendilerini tanrılaştırırlar. İslam, Allah'ın alemlerin Rabbi oluşunun ilanı demektir. Yeryüzünde insanın olduğu sistemi tarumar edip Allah'ın hakim olduğu topluluğu inşa etmektir. İşte sözde demokrasi dedikleri insan idaresi. İnsanın eğer kendini huzura ve mutluluğa ulaştıracak kanunları çıkarma kabiliyeti olsaydı, yüce Allah Kur'an'ı göndermezdi. İnsanı yaratan, bilen ve insana karşı merhametli olan Allah Kur'an, (kanun) göndermiş. "Yerde ve gökte ilah olan yalnız O'dur." (Zuhruf, 84) "Hâkimiyet yalnız Allah'ındır. Allah kendisinden başkasına kulluk etmememizi emretti. İşte en doğru din budur." (Yusuf, 40
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf Allah'in yasakladığı cok az sey var. Bazi yasaklarin cezasi da Kur'an'da yazmaz. Örneğin alkol. Allah'ın koydugu sinirlar içerisinde caydırıcı ama zalim olmayacak şekilde insanlar yasalar koyabilir. Ama yasalarin klavuzu çoğunluk değil Kur'an olmali. Kur'an'da çoğunluğa uyarsan seni yoldan çıkarırlar der. Yönetim şekli olarak Kur'an'da işin ehline verilmesi ve Allah'ın hükümleriyle hukmetmesi emredilir. Herhangi bi yöntemle bu şartlar saglanarak yonetilebilir. Benim sahsi görüşüm sadece bilirkişilerin oy kullanmasi yönünde
Bu yorum görüntülenemiyor
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf ilk sorunuzu anlamadim. Kısıtlı bilgi dediginiz nedir? Dinden bağımsız ahlak anlayışının yıllar içinde nasıl değiştiğini bildiginizi düşünüyorum. Belirgin bir ahlak anlayışı yok. Yüzyıl önce ayıp kabul edilen olaylar şimdi normal karşılanıyor. Kimisi dogrudur kimisi yanlış. Toplumdan topluma iyi-kotu anlayışı da farklılık gösteriyor. O yüzden iyi kötü ahlak belirlenirken birseye dayanmali, yani bir referansı olmalı. İnanan bir insan için, bu referans Kur'an'dir. Çünkü bizi en iyi tanıyan bizi yaratandır. Tek bir kaynak olunca ahlakın referansi, ahlak ve iyilik anlayışı aydinlaga kavuşur. Bilirkisiden kastim zeka seviyesinden ziyade alaninda uzman kisiler olmasi, tarım bakanını çiftçiler seçsin mesela. Ekonomi bakanını alanında uzman kişiler seçsin. Ulke liderini siyaset, ekonomi, tarih, hukuk, din vsvs alaninda uzman kişilerden oluşan bir ekip seçsin. Tabi bu uzman kişileri nasıl sececez bilmiyorum. Az kişiyi dış gücün satin alma ihtimali daha yüksek. Ama bu sekilde de çoğunluğun sectigi lider yönetiyor. Her toplumda da en kalabalık nüfus cahil tabakasında toplanir. O yüzden demokrasi iyi bir sistem degil bence. Hitler bile seçimle geldi sonuçta
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf mevcut sistemde ne yapılıyor? Eski hükümlüler af mi ediliyor? Mantıken eski hükümlüler cezalarına itiraz edip tekrar yargilanabilirler. Tazminat isteyebilirler.
Oğuz okurunun profil resmi
Ben devlet yönetimi anlamında hiç bir konuda uzman değilim. Ben kendi halimde okuyup kafa yoran biriyim. İşin ehline verilmesi benim için önemli ve adalet
Bu yorum görüntülenemiyor
Bu yorum görüntülenemiyor
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf avamin çoğunlugu yönetimin dini olmasi acisindan etkiler. İnanmayan bir toplumu zorla dini kurallarla yargilayamazsiniz. Peygamberin, gayrimüslim tebaadan çeşitli gorevlere atamalar yaptığı biliniyor. Gayrimuslimlerin yönetimde olması işin ehliyse sorun degil. Ama yöneticinin Allah inançlı biri olmasını tercih ederim. Kalben inanmiyorsa toplumu temsil edemez sanirim. İki sorunuz da cok guzel. Degisiklik devaminda bircok soruyu getiriyor. İkincisini açıklamak biraz zor geldi bana. Kırmızı ışıkta gecmek kötüdür diye bir ayet yok. Bu gibi konularin cezaları insana bırakılmış. İnsan eti yemekle ilgili de ayet yok. Yoksa bu ahlakli bir davranis midir diyorsunuz. Dedikodu yapmayi ölü kardeşinin etini yemeye benzeterek iğrenç bir davranış olarak niteler. Burdan yamyamligin Kur'an temelinde ahlaksız bir davranış olduğu sonucuna varabiliriz. Yamyamlik yapan kişinin cezasını da caydırıcı şekilde verilebilir. Allah adil olup akletmemizi emreder. Kur'an'da yazmayan ama ahlaksız kabul edilen net bir olay bulursak daha net düşünüp konusabiliriz.
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf sorunuzu anladim da su an napiliyor bilmedigim icin size sordum. Tam olarak tabiki ödenmez. Ama insanın olduğu her sistemde hata olacaktir. Bunu da adil sekilde telafi etmek lazim. Kusursuz bir şekilde islemeyecek tabiki, birileri hata yapacak, birileri rüşvet alacak
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf ben teşekkür ederim. Sizce nasıl olmalı yönetim? Ahlakın referansi ne olmali?
Bu yorum görüntülenemiyor
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf dini yönetim olması neden araya 3. Bir kişi girmiş gibi algilaniyor ki. Mesela benim babami biri öldürdü kasten. Katilin yaşamasına benim karar vermem lazım. Benim canım yanmış. Kisas istiyorum ama devlet diyo ki yok 15 sene yatsin çıksın. Ben vicdanen imanen bagli oldugum kurallarla yargilanmak istiyorum. Çoğunluğu müslüman olan bir toplumdan bu hakkı almak ahlaklı mi?
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf o bana da dogru gelmiyor. Kişinin inancı kendini bağlar. Rekabet icraat ile olmalı
Bu yorum görüntülenemiyor
Oğuz okurunun profil resmi
@Steppnwolf kısas konusunu arastririm tekrar. Mevcut sistemde müslümanların hakki yok mu? Kur'an esaslı anayasa istemelerine ragmen azınlığın istedigi yasalarla yönetiliyorlar. Azınlıklar için kendi aralarındaki problemlere kendi yasalariyla yargilanabilir. Ama çoğunluğu Müslümansa ülkenin azınlık dışı bir grupla konusunu İslami kurallara gore belirlenmeli. Su an müslümanın muslumanla davasında bile İslami kurallarla karar verilmiyor. Lütfen sizde bizim açımızdan empati yapin
Bu yorum görüntülenemiyor
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.