İçine girmekte güçlük çektiğim fakat sürekli "nasıl olacak ya" diye düşündürüp okutan kitaptı benim için. Eşsiz bir kitap ama iltifat olarak değil gerçekten böyle bir deliliği anlattığı, ciddi anlamda bir enstitüden bahsettiği için eşsiz. (En azından ben bu konuda yazılmış başka bir kitap bilmiyorum.)
Okurken sürekli meslekleri, memuriyetleri düşündürüp gereklerini sorgulattı. İnsana dair analizler de hikayeye güzel harmanlanmış. Son olarak kitabı anlamak istiyorsanız İzzet Molla'nın baştaki alıntısı yeter sanırım:
"Deliler sultanı Mecnun'un yüzü suyu hürmetine,
bana şifa vermesi için Hakk'a dua ediyorum,
şu akıl belasından tamamiyle kurtulabilmiş değilim çünkü."