Terbiye konusunda yaptığımız en vahim hata, biz psikolog ve psikiyatrların kışkırtması ile, gelişim sürecinin her aşamasında çocuğa karşılığını vermeden her şeyi alabileceği izlenimini vermemizdir.
Bir psikiyatrist ve psikolog ordusu ve hep daha kötüye giden genel insan psikolojisi... Bilim tarihinde yaşanan en çarpıcı çelişkilerden biri, benim "psikoloji biliminin üstel paradoksu diye tanımladığım durum; biz psikolog ve psikiyatristlerin 200 seneden beri var olmamıza rağmen genel kitlelerin psikolojisinin hep daha kötüye gitmesidir.