Kitabın konusu geçirdiği bir trafik kazası sonucu gözünü hastane odasında açan Gizemin hastaneden sonra kendini bir klinikte bulması ile başlayan olaylar silsilesinde yaşadığı karmaşık duygularla birlikte geçmişini hatırlamaya çalışması ve hatırladıkça işlerin daha karmaşık bir hal almasını konu edinmis . Hafızasını ve geçmişini ararken, insanın bazen her şeyden sıkılıp yaşadıklarını unutmaya çalışmasının mi yoksa , geçmişine dair hiçbir şey hatırlayamamanın mı daha kötü olduğunu düşündüren bir eser olmuş. Daha önce Ayşe kulin'in kitaplarını okumuş bir okur olarak bu eserinin ara ara hareketli ve merak uyandırıcı olsa da bayağı sığ bir eser olduğunu düşünerek okudum. Her zaman yaptığı gibi bulunduğu dönemin siyasi olaylarına da yer vermiş . Finalinde tam ne olacağına karar verememiş aceleye getirmiş gibi bir hava yaratmış.