Heyhat, daim Allah’tır. Bu böyledir, kader veya alın yazısı hükmünü sürer, yer, mekan, sebep bunlar hep hikayedir; “yazılan neyse o olur” diyerek daima güzelliği, insanlığı, sevgiyi, saygı göstermeyi ihmal etmeden yaşayarak bu dünyadan göç etmeliyiz.
Ölüme bakmak, ölümü yaşamak, realiteyi ölümle analiz etmek, hayatın inkarı demek değil. Tam tersine hayatı iyice anlamak, hayatı iyice kavramak için ölümün yardımcı elini reddetmemek bu.