fikirçiçeği

fikirçiçeği
@zerdalibulutu
Burası benim rasathanem... Fransızca mütercim
Muhtaç
Partizanlar, kendi ilgi ihtiyacını bile karşılamaktan âciz ama yüksek idealler peşinde koşup gür nidâlar atan devrimciler! Arka planda Ander Schill Paulsen/ Oriro melodisini dinliyor, ruhumu sakinleştirmeye daha doğrusu ruhumu sıkıştıran ilgi prangasından kurtulmaya çalışıyorum... Kendimi onun gözlerinde, onun sevgi sözcüklerinde, dalgın bakışlarında arama esaretinden âzâd olmak istiyorum çok mu... İçimdeki nazlı, şımarık, ilgiye aç olan o kız çocuğunu artık görmesin istiyorum, yarama kabuk bağladığını sanıp onun kırılgan dalına tutunmak istemiyorum... Evet o zâlim değil ama hâkim de olmasın istiyorum, benliğime hükmetmesini zinhâr istemiyorum... İlgi denen o zehirli iksirden tatmak istemiyorum, zira biliyorum ki müptelâsı olurum... Kulaklığını tak, kitabını aç, kalemini al kendi âlemine dal, ona müptelâ olma... #Partizan
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Sükût
Sükût ama sadece sükût değil, demiş ya Özel Bey; bir kucak sadece öksüz ve çolak değil, bir kucak, sadece bir kucak... Ben de onunla kavga etmek istercesine diyorum ki bir sükût, sadece bir sükût değil, sükût-u hayâl diyorum, boğazımda düğüm düğüm biriken kelimeler ve suskunluğumun bedelini gözyaşlarımla ödediğim saatler... Kenara not etmişim; 'Kendimi hep aynı dehlizde buluyorum ' Hayâllerin, hayâl kırıklıkların, düğümlerin ve sustuğum kelimelerin peşimden sürüklendiği uğultulu dehlizler...
Issız/ issiz
In solis sis tibi turba locis 'Yalnız kaldığın yerlerde kendin için bir âlem ol'... Yük olmaktan kaçtığın gönüllerde kendin için bir sığınak bul, kaçış patikan olsun sonu gelmeyen tartışmalardan, sitemlerden... Uzun süre önce aklıma iliştirilmiş bir notta "Sırrı muhafaza et" yazıyordu, vuslata yüzümüz olsun, ruhum ferah olsun diye içten içe alıp da uygulamaya koymaya cesaret bulamadığım bir karardı... Bir iki gündür bu hedefimi gerçekleştirmenin eşiğindeyken yine yoluma yoldaş o gölge belirdi, sitemlerimi, hüzünlerimi soruşturdu, cevap aramadan da kendi meşguliyetlerine döndü... En gönül okşayan tesellilerde bile bana yalnızlık ikrâm eden Rabbim, bu bir nimet olmalı... Başka bir izahı olmasa gerek, kabuğunu hatırla der gibi bir çağrı fısıldıyor hayat ...✨

fikirçiçeği

, bir kitap okudu
Puan vermedi·58 syf.·
2022 24. kitabı
Platon (Eflatun)
8.2/10 · 64,8bin okunma