#𝙎𝙀𝘽𝙀_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ #ﷲ Biz hangi memlekete bir uyarıcı gönderdiysek, oranın hiçbir ahlâkî kaygı taşımadan nimetler içinde şımarıp dünyevî zevkler peşinde koşan ileri gelenleri mutlaka peygamberlere: “Bakın, size indirildiğini söylediğiniz o ilâhî buyrukları ret ve inkâr ediyoruz” diye karşı çıkmışlardır. 34 Üstelik: “Bizim malımız da, evladımız da sizinkinden daha fazla. Biz öyle azap filân da görecek değiliz” demişlerdir. 35 De ki: “Rabbim dilediğine rızkı bol verir, dilediğine az verir. Ne var ki, insanların çoğu bu gerçeği bilmez.” 36 #Tefsir: 📖 📖 Allah’ın hikmeti, peygamberlerin ve onlara inananların çoğu fakir, onlara karşı çıkanların çoğu da nimet ve zenginlikle şımarmış kimseler olmuştur. Bunlar zenginliklerine, mal ve evlatlarının çokluğuna güvenerek ilâhî mesajı reddetmişlerdir. Hatta onlarda şöyle bir düşüncenin oluştuğu da hissedilmektedir: “Biz, Allah’ın gözde kullarıyız. Bu sebeple bize, müslümanları mahrum bıraktığı veya az miktarda verdiği nimetlerden bol bol ihsan ediyor. Eğer Allah bizden hoşnut olmasa, neden bütün bu serveti, mal ve gücü bize versin? Bize dünyada bu kadar bol nimetler veren Allah, eğer varsa âhirette de bizi cezalandırmayacaktır.” Halbuki insana verilen rızkın çok veya az oluşunun, kişinin Allah yanındaki değeriyle bir alakası yoktur. O tamamen Allah’ın dilemesine kalmış ve imtihanı gerektiren bir durumdur. Esas değer, ahlâk ve fazilet sahibi olgun bir insan olabilmektedir. Nitekim şâir Bâkî şöyle der: “Şeref vermez dür ü gevher, kemâl olmaz zer ü zîver Hüner kesbet hüner, bahr-i fazilet, kân-ı irfân ol.” “Aslında hiçbir değeri olmayan bir insanı inciler ve mücevherlerle süsleyerek şerefli bir kişi hâline getirmeye çalışmak ne kadar faydasız bir emek ise, sayısız servetlere sahip bir insan için de, «Ben kemâl sahibiyim!» diye
''bir dünya malı elinden gittiyse, üzülme buna, hiçtir o; ve bir dünya malı geçtiyse eline sevinme buna, hiçtir o. önünden geçer acılar ve zevkler geç dünyanın önünden, hiçtir o.'' Anwari Soheili
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Okunması gereken yüzlerce dünya klasiği varken insanların saçma sapan kitaplar okumasını anlamıyorum.Size bir tavsiye vereyim;Birkaç istisna dışında 2000'den sonra çıkan kitapları okumayın,zaman kaybı olur sadece.Onları okuyacağınıza gidip klasikleri okuyun.Zevkler ve renkler her ne kadar farklı olsa da bence tartışılabilmelidir,saygılar.
Zevklerin Bayağılılığı Düşüncenin Asaletini Zedeler
İnsanın iç dünyası ile dışa dönük tercihleri arasındaki derin irtibatı işaret eder. Çünkü Islamî ölçülerde insan, sadece aklıyla değil, kalbi ve zevkleriyle de bir bütün olarak değerlendirilir; hangi şeye meylettigi, neyi güzel bulduğu, aslında neyi hakikat saydığının bir yansımasıdır. Bayağı zevkler, yani nefsin kolayına gelen, hakikatten uzak ve yüzeysel olan tercihler, zamanla idraki de sığlaştırır; tefekkürün ufkunu daraltır ve düşünceyi sıradanlaştırır. Oysa asalet, hem düşüncede hem yaşayışta bir istikamet ve ölçü gerektirir; bu da ancak hakikate yönelen bir zevk terbiyesiyle mümkündür. Benim dünyamda bu durum, Müslümanın dünyayı algılayışındaki ciddiyetle doğrudan ilişkilidir: İnsan neyi seviyorsa ona benzer ve neyle oyalanıyorsa onun kadar derinleşir. Dolayısıyla zevklerin arınması, sadece estetik bir tercih değil, aynı zamanda imanın ve düşüncenin izzetini koruma çabasıdır. B'E
1000Kitap
Yeni yaş yeni zevkler… ✨🎨
Hediye
Oluş’un kaynağı..
“İnsan yaşam yolunu hangi etkiler altında yaşayacağını seçebilir, acılar , zevkler ihanetler ve hatta bir yalanı sürdüredebilir ama bütün bunların ötesinde yaradanın gücüne de teslim olabilir eğer bu gerçekliği düşlersen hakkın olan herşey sana gelir “ reyyan kakiz
1000Kitap