Kitap genel olarak güzel ancak sonu biraz saçma bitmiş daha doğrusu kitap akışına göre sonu değişikti .
Kitap başta iki arkadaş bir gemide olmasıyla iki arkadaştan biri olan Ömer macideyi görmesiyle başlar ve ona o an büyük bir aşk duyar ondan hariç kimseyi göremez Macide Ömer'in bı akrabasinin yanında kalıyordur Ömer macideye aşkını ilan eder ve zaman geçtikten sonra evlenirler ancak Ömer'in biri işi olmadığı için para sıkıntı çekerler zaman geçtikçe bu sorunlar devam eder en son Macide eskiden memleketi ndeki öğretmeni Bedri ile karşılaşır bu ayriten Ömer'in de arkadaşıdır bazı olaylar olur ve Macide buna katlanamaz bı mektup yazar ve ayrılmak istediğini söyler o arada Ömer halise girer ve macideye bakamayacagini anlar Bedriyi çağırır macidyi sevdiğini biliyorum der ve en son Macide ile Bedri gider
Okumak isteyenler tavsiye ederim