Ama insanoğlu aptal değilse bile korkunç derecede nankördür. Evet, eşi bulunmaz bir nankör! Bana kalırsa insanın en iyi tanımlanması şöyle olmalı: iki ayaklı nankör bir yaratık.
Mantık, kuşkusuz iyi şeydir, ama olup olacağı bir mantıktır ve insanı düşünme gereksinimesini gidermekten geçemez; oysa istek yaşamın ta kendisidir, hem de en basit bir davranıştan yüce mantığa kadar. Gerçi isteğin eline kalmış bir yaşam çoğu zaman dedi zırvasından başka bir şey değildir, ama unutmayalım, gene de yaşamdır, karekökü almak değil.