“İnsanlar, basit ve doğuştan terbiyesiz oldukları için özgürlüğü anlayamazlar bile, ondan korkarlar, dehşete kapılırlar, çünkü insan için ve insan toplumu için hiçbir zaman özgürlükten daha tahammül edilmez bir şey olmamıştır.”
“Bu saçmalıklar olmasa, insanoğlu dünyada yaşayamazdı, çünkü iyiliği ve kötülüğü anlayamazdı diyorlar. Bu kadar pahalıya mal olan bu kahrolası iyiliği ve kötülüğü anlayıp da ne olacak? Küçük bir çocuk ‘Tanrıcığına’ gözyaşı dökerken bütün dünya iyiyi kötüyü anlasa ne olur.”
“Ama birincisi, çocukları yakından da sevmek mümkündür, hatta pis olanları, suratı çirkin olanları bile sevebilirsin (ancak bana öyle geliyor ki, çocuklar asla çirkin suratlı olamazlar).”