Kitapta duygu seline kapılmış iradesi zayıf insanlardan bahsederken beni tarif ediyor dedim. Mücadele edilmesi gereken duygular ve alışkanlıkları tespit etmiş ve bunlar ile nasıl başa çıkılması gerektiğini iyi bir şekilde anlatmış. Genç yaşımda bu kitabı okuduğum için şanslıyım keşke daha erken okusaydım dediğim bir kitap. 1800 lerin sonlarında yazılmış olmasına rağmen yaşanılan sorunlar ve hissedilen duygular çok benzer bu sebeple ne sorunlar nede bu sorunlar ile başa çıkma yolları güncelliğini yitirmemiş. Çevri daha iyi olabilirdi, yer yer çeviri nedeniyle kaybolsamda hâlâ kendisini çok iyi anlatan bir kitap mutlaka okumanızı tavsiye ederim.