x.

kendimi daha iyi anlıyorum
İfade edilmemiş duygular asla ölmez. Canlı canlı gömülmüşlerdir ve sonradan daha çirkin şekillerde ortaya çıkarlar. -Freud
Reklam
"kul kader yazamaz lakin bir âh cihani altüst eder."
inceleme yazmak bile istemedim, benim gibi düşünenlerin olduğunu bilmek içimi rahatlattı. tüm kitabı cidden çıldırarak okudum. konusu aslında güzel bir konu ama karmen, yasema, haris ve ezel arasındaki dörtlü karmaşa -karmen ve ezelin fazla bencil olmaları ve etik olmayan davranışları- yüzünden gözümde çok aşağılara düştü. kitapta yasema karakteri olmasa belki ucundan kabul edilebilirdi ama şu an hayır.

mavidennm

@mavidennm
·
"Senin mutlu sonun, başkasının mutsuz sonu olabilir."
Kitabı okumayı düşünüpte inceleme bölümüne gelen arkadaşlar kitap tam güzelleşecek gibi vibe verdiğinde daha da çirkinleşmeye başlıyor haberiniz olsun. Sizin için hemen konuyu özetleyeceğim. Karmen korku filmlerine konu olacak bir kale de yaşıyor. Burda kalıyor çünkü annesi o kale de ölmüş ve ondan sonra da gizemli bir adam onu bu yaşına kadar büyütmüş. Peki bu adam gerçekten var mı? yoksa Karmen şizofren mi? bunu öğrenebilmemiz için babası tarafından kaleye gönderilen psikiyatristimiz Ezel sayesinde kalenin içinde olan olaylara tanıklık ediyoruz.... Yani anlayacağınız üzere kitap gerilim ağırlıklı olarak başlıyor . Sonrasında konudan sapıp maalesef ki vıcık vıcık bir aşka dönüyor . Zaten kitapta kısa bir süre sonra Karmen ağzını açıyor sadece bir harf söylüyor. Ezelin iç sesi hemen başlıyor. Ne kadar tatlı olduğunun farkında mı? Simdi o gözlerinin kızıllarında kaybolacağım, elleri de ne kadar narin falan diye bütün sayfalarda Ezel saçmalık kusuyor adeta. Ki Karmen asla tatlı değil hayatımda hiçbir açıklaması olmadan okuduğum en bencil karakterdi bir ona oynuyordu kitap boyunca bir buna oynuyordu. Salak saçma hareketler yapıp üstüne birde tarafını da seçemiyordu ama Ezel'lin Yasema'yla olabilme ihtimaline de çıldırıyor aynı zamanda, Ezel Yasema'yla iki kelime konuşsa kitapta Karmen hemen kafayı yiyor. Ne zaman ki Ezel diyor ki ben sadece seninle ilgileniyorum hemen rahatlayıp bırakıyor onu Haris'in yanına kaçıyor ya sen ne itici ne bencil bir karaktersin . Birde asla kabul edilmeyecek bir şey, kitabın başlarında Yasema'yı aldatıyorlar sonradan çok normalmiş gibi Yasema'ya anlatıyor bu durumu. Birde sanki Yasema kendisini aldatmış gibi Karmen'in habire Yasema'ya olan çirkin tavırlarını okuyoruz pess 500 sayfa nasıl dayandım...
Edebiyat
Mantık seni korur, hisler seni yaşatır.
Kuyu derin değil, ip kısa.
Reklam