Özgür cinsiyet zor bir kavram. Çünkü bir insanın cinsiyetinden bağımsız olarak kendini önce insan olarak algılayabilmesi, aslında cesaret meselesi. Orada bir sınav var.
“Birbirleriyle doğru dürüst konuşmayan, ortak hiçbir şey paylaşmayan iki insan neden bir arada yaşar, böyle bir yapının içinde yaşamlarını nasıl sürdürür, hiç anlamaz.”
“Sözgelimi, yanımdaki bir insanın bana çarptığını, beni yok ettiğini hissediyorum. Bir dostum beni uyarmaya çalışıyor, dikkat et, bu kişi seni yok ediyor diye. Ya, evet ben de hissettim çarptığını, ne olacak ki, diyorum. Çünkü kavrama yetim yok. İnsan yalnızca algı düzeyinde varolamaz.”