A. AZEZ

A. AZEZ
@zorbaa
ŞİİR SOKAKTA
"aşktın sen, kokundan bildim seni bir ahırın içinde gezdirilmiş gül kokusu..."
Reklam
... sait faik'in kaleminden: "mustafa'nın meyhanesinde, kavaklıdere'nin başındayız. 'sence en büyük şair kimdir orhan?' 'fuzuli.' ikinci şişenin ikinci bardağındayız. 'fuzuli'den sonra?' 'fuzuli mi? kimmiş o?' diyor. 'bırak, o da avuç açmışlardan.' ben yanımdaki, dilimin hiç avuç açmamış şairine bakıyorum. 'dilimin en büyük şairi sensin,' diyorum. diyorum, ama hafifçe alay etmiyor değilim. çakıyor kerata. 'hadi oradan it,' diyor. ömründe küfür etmemiş çelebi orhan veli'yi nihayet kızdırabildiğime memnunum. hayır kızmamıştır. sahiden iyi şair olduğunu söylediğime kızmıştır. bardaklarımız boştur. 'açık beyaz şaraptan bir tane daha doldur mustafa.'" [yeditepe, 1 aralık 1951]
yeri ve sirasi gelmişken burada orhan veli'nin, degerli yazar ve eleştirici fahir onger 'e hayati hakkinda verdigi notu aktarmak istiyorum: " 1914 'te istanbul 'da beykoz 'da dogdum. babam cumhurbaşkanligi orkestra şefi klarnetist veli kanık . anne tarafimdan da sanatla ugraşanlar varsa da hep amator kalmişlar. cocuklugum umumiyetle istanbul'da gecti. cihangir 'de ve istanbul'un muhtelif semtlerinde oturdum. annem bir eşraf kizidir. ilk tahsilimi galatasaray 'da yaptim. sonra babamin işi ankara 'ya nakledilince ankara lisesi 'nde okudum. edebiyat merakim ilkokuldan başladi. ilkokulun ilk siniflarinda ileri sınıflarda okutulan bazı derslere karşı-bu arada tahrir dersi de vardır, bilhassa buna karşı bir zorluk duyacagimi tahmin ederdim. sonradan bu tahrir benim en cok sevdigim şey oldu. daha ufak ya$ta tarih, edebiyat kitaplari okurdum. yaşima gore hayli agir olan bu eserlerin de edebiyat hevesim uzerine bir tesiri olmuş olabilir. yine bu yaşlarda yazı yazmaya başladım. ilk zamanlar yalniz şiir degil, başka tarz yayınlar da yazıyordum. sonra şiir calışmalarimin gelişmesinde cok tesiri olan iki arkada$imdan oktay rifat 'i yedinci sinifta tanidim. melih cevdet ile arkada$ligimiz bir sene sonra başlar. o tarihlerden sonra bu iki arkada$imla ayni meseleler uzerinde duşunduk, konuştuk. bu arkadaşlık okuldan sonra da devam etti. şiir tarzlarimiz arasindaki yakinlik da bu munasebetin yakinligindan olsa gerek. lise 1933'te bitti. birkac sene edebiyat fakultesi 'ne devam ettim. felsefe okuyordum. burayi bitiremedim. bazi memuriyetlerde bulundum. muallim muavinligi yaptim. ptt 'de caliştim. 1941'den 1944'e kadar askerlik yaptim. " tercume burosunda calişmam askerlikten sonra olmuştur." şairlik ile memurlugun bagdaşamiyacagini gordum. şairligi tercih ettim. mizacim beni buna
Edebiyat
Bekliyorum Öyle bir havada gel ki, vazgeçmek mümkün olmasın! Orhan Veli Kanık
Şiir
Reklam