Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Alivari

Alivari
@Alivari
İnce bir ruh meselesi
Sabitlenmiş gönderi
• Yaşama yazık değil emeğe yazık Emek verilmeyen yaşama yazık
Reklam
Buhari
Vahyin başlaması - İman bölümleri
Sanma yorulduk... Eskisinden Daha güçlüyüz daha gözü karayız.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Zırhımda titanyum... İçimde çelik sinir telleri.
Alivari
Bir kitabı okumaya başladı
Muvatta (4 Cilt Takım)
Muvatta (4 Cilt Takım)İmam Malik
10/10 · 44 okunma
Reklam
366 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
31 günde okudu
Mukaddime 1
Mukaddime 1İbn-i Haldun
8.1/10 · 48 okunma
366 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
31 günde okudu
Mukaddime - İbn-i Haldun
Önsöz anlamına gelen mukaddime İbn-i Haldun'un genel tarih alanında yazmış olduğu eserdir. Gayet tatmin edici olan bu eski eser okunmayı ve anlamayı hal ediyor.
Mukaddime 1
Mukaddime 1İbn-i Haldun · Onur Yayınları · 201148 okunma
Hıristiyanlar, gene yeniden, din konuları üzerinde ve Kristus (İsa) hakkında neye inanacakları konusunda ayrılığa düştüler. Gruplara ve mezheplere bölündüler, her biri hıristiyan hükümdarlar nezdinde bir­birlerine karşı destek aradılar. Her devrin kendi mezhebi vardı. En so­nunda bu mezhepler üç mezhep olarak toparlandılar: bunlar Melekîler (Melchites - Yunan katolikler); Yakubîler (Jacobites); Nesturîler (Nestoriens) . Onların sapkınlıkları üzerine tartışmalarla bu kitabın sayfalarını karartmak durumunda olduğumuzu sanmıyoruz, bunlar yeterince bi­liniyor zaten. Soylu Kuran'ın gösterdiği gibi bunların hepsi (hak dinin­ den olmayan) imansızlardır. Onlarla bu konuyu tartışmak bize düş­mez. İslam'a dönmek (ihtida etmek) ile (korunan olarak) cizye ödemek ya da ölüm arasında seçim yapmak onlara düşer.
Ali'ye sordular, "Ebûbekir ve Ömer'in adı üzerinde hiçbir tartış­ma olmadığı halde neden sizin adınız üzerinde uyum sağlanamıyor?" Ali yanıtladı: Çünkü Ebûbekir ve Ömer benim gibi insanlara kumanda ediyorlardı, oysa ben sizin gibi kişilere kumanda ediyorum." İslam'ın ılımlaştırıcı etkisini anıştırıyordu.
Yasakoyucu (Muhammed) tez öfkelenirliği (gazabı) salt insanın böyle bir eğilimini yok etmek için mahkum etmez ki. Eğer bu eğilim tümüyle yok olsaydı insan ondan sonra gerçeği üstün kılamazdı ar­tık. Ondan sonra kutsal savaş olmazdı, ne de Tanrı kelâmını yücelt­mek. Muhammed, gazabı, Şeytanın ve kınanacak amaçların hizmetin­ de olduğu için yerdi, yoksa, Tanrının kendisinde var olan ve Tanrının hizmetindeki büyük kutsal öfkeyi yermedi ki. Bu övgüye değer gazab Peygamberin erdemlerinden biriydi.
Reklam
Hükümdarlık yönetimi, monarşi, birlik ve dayanışmanın doğal he­defidir. Bir seçme işi değildir, isteme bağlı değildir, zorunluluk ve şey­lerin doğası sorunudur. Birlik anlayışı ve dayanışma, bütün yasalar ve bütün dinsel uygulamalar için, ve kitlelerden (cumhûr) beklenebilecek her şey için vazgeçilmezdir.
Dört yetenek göstermelidir: bilim, dürüstlük ('adâlat), yeter­lilik (kifâya - kifayet), ve her türlü muhakeme ve hareket kusurundan uzak olmak.
Duayı (namazı) yöneten kişiye kıyasla imam denilmektedir: ger­çekten, halife de namazı yöneten kişi gibi izlenir ve örnek olarak alınır. Onun için halifeliğe "Büyük İmamlık" da denilmektedir.
Besbelli ki krallık ik­tidarı herkese düşmez. Bu iktidar, ancak, kendi adamlarını, tebaasını yönetenlere, vergileri toplayanlara, askeri seferler (bu'ûş) düzenleyebilenlere, sınırları koruyabilenlere ve hiç kimsenin egemenliği altında olmayanlara aittir. Krallığın geçerli anlamı budur.
Halkın, eskilerin (anciens) bizlerden daha büyük ve daha kuvvetli oldukları inancına katılmamak gerekir.
Her hanedan başka başka aşamalardan geçer ve yenilenmiş koşul­lar içinde bulunur. Bu nedenle onun taraftarları, her aşamada, başka başka karakter özellikleri edinirler. Bu, yeni koşulların sonucudur. Genellikle, bir hanedanm en çok beş evresi olabilir. Birinci evre başarı evresidir: bütün direnç tükenmiştir ve krallık ik­tidarı yeni hanedanın
2.246 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.