"Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum" diye başlayan ve "Herkes bilsin ki çok mutlu bir hayat yaşadım" diye biten bir ömrün hikayesi.
Mutluluk diyordu Kemal, sevdiğin insanın yanında olmaktır. Kitabı okuduğum sürede sadece okurken değil, gün içinde de hep onları düşündüm. Öyle ki füsun rüyama dahi girdi. Neydi beni hikayelerine bu kadar bağlayan bilemiyorum. Ama tüm hikayelerine ben yakından şahit olmuşum, hatta Çukurcumadaki o sofrada ben de her akşam onlarla yemek yemişim gibi hissettim.
Kitap Kemal'in ağzından anlatılıyor. Bu yüzden Füsun ile ilgili anlatılan her şey bir tahmin, sezgi , ya da en azindan kemal'in bir yorumundan ibaret
Ben Füsun'un ağzından da bu hikayeyi dinlemeyi çok isterdim.
Yaşanabilecekken yaşanamayan tüm mutlulukları anlatıyor bu kitap.
"İçime yavaş yavaş bir keder çöküyordu, ama o günlerde açık seçik hissetmiyordum bunu. Hikayemin üzerinden yıllar geçtikten sonra, şimdi görebiliyorum. O günlerde en fazla "sessizleştiğimi" fark etmiştim."
Tasavvufun psikanaliz teknikleriyle benzer birçok noktası olduğunu ve bilimsel bilgi olarak kabul ettiğimiz şeylerin irfan gözüyle bakılmadan asla hakikate ulaştıramayacağını anlatıyor kitapta.
Öncelikle belirtmem gerekiyor ki kitabın dili çok ağır. Kemal Sayar da alışkın olduğumuz akıcı dil yok. Ki zaten bu kitap birçok farklı makaleden oluşuyor. Yalnızca ilk makale Kemal Hocaya ait.
Ama bu kitap beni bir düşünceye itti. Allahı tanıma, onu sevme ve onun tarafından sevilme düşü. Dönüp kainata , kendi bedenime , sevdiklerime bakınca bunların hepsinin onun eseri olduğunu görüyorum. Ve her an varlığını üzerimde hissediyorum.
Temiz ve berrak bir kavrayışla bakmak istiyorum ona, ve görmek, gönlümün alabildiğince.
Bugünün insanı ortaçağa geri dönmek istemiyor. .... İlimsiz ve ilimden alt düzeydeki dinlerin ipini boynuna geçirmek istemiyor.
Dönüş dinlere değildir. Dönüş 'Din" edir.
" Kent varlığımızdan habersizdi, dünya varlığımızdan habersizdi; hiç de suçlu hissetmiyorduk kendimizi, iyiden kötüden uzakta, yasaklanmışın alacakaranlığında yaşıyorduk. Zamanın bile dışında. "