Kolektif Akıl Okulu

Kolektif Akıl Okulu
@KolektifAkilOkulu
Felsefe ve İslam Okumaları
Sabitlenmiş gönderi
Teoman Duralı Felsefe-Bilim Nedir Okuma Atölyesi
Ş. Teoman Duralı
Ş. Teoman Duralı
Hadi bir atölye konsepti deneyelim! @ihu.felsefe ile beraber merhum hocamız Teoman Duralı'nın “Felsefe-Bilim Nedir” kitabını katılım odaklı okuyacağız. {Yani dinleyici değil, katılımcı arıyoruz :)) } Katılmayı düşünenler ve katılacaklar için 11 Ağustos'ta atölyeye dair soru cevap ve son
Reklam
Kindi-Üzüntüyü Yenmenin Çareleri Dosyası 3: Aforizmalar
Şüphesiz sebebi bilinmeyen hiçbir acının şifâsı da yoktur. sf 476 …tabiattan kendinde olmayanı istemiş oluruz. Hâlbuki tabiatta olmayanı isteyen kimse var olmayanı istemiş olur. Var olmayanı isteyen arzusunu gerçekleştiremez. İsteğini gerçekleştiremeyen kimse de mutsuz olur. sf 478 Çünkü elde edemediklerine ve var olmayan şeylere üzülen kimsenin
YEK
Kindi- Üzüntüyü Yenmenin Çareleri Dosyası 4: Temel İddialar
Üzüntü, sevilenlerin kaybından ve isteklerin gerçekleşmemesinden kaynaklanan psikolojik bir rahatsızlıktır. Mutluluğa karşı çok düşkün olmalı, mutsuzluktan da kendimizi korumalıyız. İçinde yaşadığımız oluş ve bozuluş dünyasında değişmezlik ve süreklilik yoktur. Sevdiklerimizi yitirmemek ve isteklerimize ulaşmak istiyorsak akıl âlemini gözetmeli;
YEK

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
·
Puan vermedi
"Kindi-Üzüntüyü Yenmenin Çareleri" Dosyası-1: Düşünsel Özet
Düşünsel Özet; Kolektif Akıl Okulu’nda okuduğumuz metinlerin alışılmış, olay eksenli edebi kitap özetlerinin aksine, felsefe/düşünce alanındaki eserlerde yer alan iddiaları izahlardan arındırarak, metindeki akışa uygun bir şekilde sıralamaya çalıştığımız özet türüdür. Bu çalışmayla amacımız, metinlerde öne sürülen iddiaları kanıtlamak amacıyla
Felsefi Risaleler
Felsefi RisalelerYa'kub B. İshak El-Kindi · Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Yayınları · 201549 okunma
El-Munkız Dosyası 8: İmalar
el-Münkız Mine'd-Dalâl (Türkçe-Arapça)
el-Münkız Mine'd-Dalâl (Türkçe-Arapça)
Metinde doğrudan zikredilmeyen fakat iması bulunduğunu düşündüğümüz kısımların bazıları Nitekim kıblenin ne tarafta olduğunu bilmeyen kimsenin, kıbleyi kendi içtihadıyla belirleyip namazını kılmaktan başka yolu yoktur. Şayet kıbleyi kendisine tarif etmesi için imamın bulunduğu ülkeye gitse namazın vakti geçer. Şu hâlde kendi zannıyla kıbleden başka tarafa yönelerek namaz kılsa namazi caizdir. Peygamberimiz "İçtihadında hata edene bir, isabet yapılan bütün konular için geçerlidir.edene ise iki sevap vardır"23 buyurmuştur. Bu kural içtihat yapılan bütün konular için geçerlidir. sf 33 Gazali burda, din ile şahsın ilişkisini "sahici" bir ele yerden alıyor. Müçtehitliği veya içtihat etmeyi belli bir çerçeveye sıkışmış haliyle ele almıyor. Ancak bunlar tabiat hakkında çok fazla araştırma yaptıkları için itidal hâldeki mizacın, canlının güçlerinin varlığını devam ettirmesinde büyük bir etkisinin olduğu kanaatine vardılar. Bundan dolayı insandaki aklî gücün mizaca bağlı olduğunu ve insanın mizacı bozulunca bu gücün de bozulup yok olacağını sandılar. Sonra onların iddiasına göre akli güç yok olduğunda, onun artık geri döndürülmesi düşünülemez. Akıl bu kullanımı ile ruha eşit olduğuna örnek olabilecek bir yer. Felsefecileri ayırdığı yerde maddiyyun ve tabiyyun'un farkını; madddiyyun tabiattaki "dışsal kuvvetlere" dikkat çekerken, tabiyyun'un ise "içsel kuvvetleri" vurguladığını, kastettiğini söylemek mümkün.
Reklam
Reklam
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.