Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Maya

Sabitlenmiş gönderi
Sen beni her duyguya çok doyuran, ama doydukça acıktığımı hissettiğim birisin...
Reklam
Sinema: Adam bütün gücüyle kaçmaktadır... Ama nasıl bilmem, hep karşımızdadır...
"Bir fotoğraf (bir tablonun bir görüntüsü olması gibi) sadece bir görüntü değil, gerçeğin bir yorumudur. Aynı zamanda bir ayak izi ya da ölüm maskesi gibi, bir iz, gerçekliğin damgasını taşıyan bir şey- dir" (Susan Sontag, On Photography, Londra, Verso)

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Doğru, kendinin ve yanlışın göstergesidir.
“Olup bitmekte olan gerçekliğin neredeyse enstantane görünümlerini alırız ve onlar bu gerçekliği karakterize ettikleri ölçüde hepsini soyut, tekbiçimli, görünmez, bilinç cihazının fonunda kurulu bir oluşun boyunca kaydırıp geçirmek yeter bize... Algılama, düşünme, dil genel olarak hep böyle işlerler. Oluşu düşünmek ya da ifade etmek, hatta algılamak söz konusu olduğunda içimizde bir tür sinema makinası çalıştırmaktan başka bir şey yapmıyoruz (Bergson, Yaratıcı Evrim)
Reklam
Sorun şudur:" Her şeyin mubah olduğu bu dünya nedir? Hangi şartlarda tesis edilmiştir? Ve biliriz ki mubah basitçe "yasaklanmamış olan şey" değildir. Yasağın henüz dokunmadığı şeydir. Ya da daha derinden, "yasaklamanın" da "yasaklanması" gereken bir hayat yoludur. Başka bir deyişle her şeyin mubah olduğu bir dünya, Tanrı'yı öldürmüş olmak zorundadır. Öldürmezse bazı şeylerin mubah olduğunu bize sürekli olarak hatırlatmak, vaaz etmek zorunda olan bir Tanrı'ya ihtiyaç duyuyoruz demektir. Tanrı dildeki emir kipinin ötesinde bir varlığa sahip olma ihtiyacında değil. Ve emir vermek için var olmak ihtiyacını bile duymuyor.
Belki de tarih zamanın aşınma biçimidir ve onun yüzünden varoluş biteviye eskimektedir.
Sinema kendini sanatın mirasçısı zanneder, ama olsa olsa klonlamanın atasıdır, hayat taklidi ya­pan bir ölüm tekniğidir.
Maya
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Homo Ludens
Homo LudensJohan Huizinga
7.5/10 · 304 okunma
Artık yalnızca köleler var - ve bu kölelik içinde birileri paranın, ötekiler ise parasızlığın kölesi durumundalar...
Reklam
... artık hastalıklar ölümün nedeni değil­diler... Onlar doğarken ölmüş olmanın, yani ölmeye başlama­nın sürecine aittiler.
Gerçeklik arttıkça hayalgücü, Leroi - Gourhan'ın yazdığı gibi, düşüyor.
Jean-Luc Godard montajın modern hayatın esa­sı olduğunu söylüyordu: hayatımız, kentlerimiz, sınai üretimi­miz, edebiyatımız, her şey modern hayatta ve ileri kapitalizm­de montajdan başka bir şey değildir.
Melies sonrasında "montaj" devreye girince si­nemanın devrin en etkili aracı olacağı ortaya çıktı. Çünkü mo­dern toplum endüstrisinden edebiyatına, sanatından mimarisine, devletinden ekonomisine bir "montajdı".
Maya
Bir kitabı okumaya başladı
Beyin Ekran
Beyin EkranUlus Baker
9.5/10 · 133 okunma
48 syf.
·
Puan vermedi
·
35 saatte okudu
Nasıl Ölünür
Nasıl ÖlünürEmile Zola
7.4/10 · 15,2bin okunma
5,7bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.