Özgür

Sabitlenmiş gönderi
Adımı unuttum, kaç yıldır isimsizlerdenim. Sorsalar suçumu yalansız ama söylerdim Sana unutulanları, derdimi. Aşkla baktın, aşksız bıraktın! Sensiz ben şimdi isimsiz kaldıysam Suçlusu ben miyim?
Sayfa 205 - KitapyurduKitabı okudu
Reklam
19. yüzyılda sınırsız ilerlemeye dair akıldışı iman, özellikle doğa bilimlerinin çarpıcı gelişme düzeyi nedeniyle evrensel kabul gördü.
İnsan fiziksel zor, işkence ya da açlıkla "manipüle" edilebilir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bu genç kuşağın her hangi bir üyesine şu iki soruyu sorun: "Dünyanın elli yıl içinde nasıl olmasını istersiniz?" "Kendi yaşamınızın beş yıl içinde nasıl olmasını istersiniz?" Yanıtlar genelllikle şöyle başlayacaktır: "Eğer hālā dūnya diye bir yerin varolacağını kabul edersek... ve "hālā yaşıyor olursam..." George Wald'ın sözleriyle, "karşımızdaki, bir geleceğin olduğundan hiçbir şekilde emin olamayan bir kuşaktır. "
"Teknolojik ilerleme" pek çok düzeyde doğrudan felakete götürmektedir.
Reklam
Senin saçların, gülen gözlerin Haziran günleri gibi aklıma gelir Daha ağaçların gölgeleri serindir Kaçıp gidemem Gömülmüşüm sararan kitaplar arasına
Sayfa 15 - Adam YayınlarıKitabı okudu
Herkesin açıklıkla gördüğü bir şeyi hiç kimse sorgulamaz, incelemez. Insan işlerinde şiddetten başka bir şey görmeyenler, insan işlerinin "daima gelişigüzel, ciddiyetten ve kesinlikten uzak olduğu" (Renan) ya da tanrının sonsuza değin daha büyük olan orduların yanında olduğu kanısına varmıştır. Böylelerinin şiddet ya da tarih konusunda söyleyecek başka bir şeyi yoktur.
Özgür

Özgür

, bir kitabı okumaya başladı
Şiddet Üzerine
Şiddet ÜzerineHannah Arendt
8.2/10 · 183 okunma
Savaşların hālā varolmasının nedenini, uluslararası ilişkilerde savaşın yerine siyasal sahnede başka bir nihai hakemin ortaya çıkmamış olmasında aramak gerekir. Hobbes, "kılıç olmaksızın sözleşmeler sözden başka bir anlam taşımaz" derken haksız mıydı?
Özgür

Özgür

, bir kitabı yarım bıraktı
Şiddetsiz Direniş
Şiddetsiz DirenişTodd May
8.8/10 · 22 okunma
Reklam
Sovyetler, Estonya'nın doğal kaynaklarını çevre tahribatı yaratacak biçimde sömürdü.
Gidişat o vaziyette maalesef
Eğer insan hayata kayıtsızlaşırsa iyiyi seçebilme umudunu kaybetmiş olur. O zaman insan kalbi öylesine katılaşacaktır ki "hayatı" sona ermiş olacaktır. Bu durum, bütün insan türünü ya da onun en güçlü mensuplarını kapsarsa, insanlığın hayatı tam da en büyük vaatlerde bulunduğu anda yok olup gidebilir.
İnsanın yüreği katılaşabilir; insanlık dışı hale gelebilir, fakat asla insan olmaktan çıkmaz. İnsan kalbi daima varlığını sürdürür. Hepimiz insan olarak doğmuş ol­mamız gerçeğiyle, dolayısıyla sonsuz seçimler yapma göreviyle belirleniriz. Amaçlarla araçları birlikte seçmemiz gerekir. Herhangi birinin bizi kurtarmasına güven­memeliyiz, fakat yanlış seçimlerin kendimizi kurtarma yeteneğimizi ortadan kaldırdığı gerçeğinin de tam ola­rak farkında olmalıyız
184 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
İnsanlık kendisini yok ederse, bu insan yüreğinin yapısı gereği kötü olma­sından ötürü değil, insanın gerçekçi seçeneklere ve onla­rın sonuçlarına uyanma yeteneksizliği yüzünden olacaktır.
Bazı insanların iyi­yi seçme özgürlüğü yoktur, çünkü karakter yapıları iyiye uygun biçimde davranma kapasitesini kaybetmiştir
12,3bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.