Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şule

Şule
@Sulenurdemirci
Kes-Yapıştır-Montaj Solumun sahibi TEK ADAM ATATÜRK
Video editör
Üniversite
İstanbul
96 okur puanı
Mayıs 2020 tarihinde katıldı
Erzurum Kongresi hazırlıkları
“Biz siyasi partilere değil.Milli birliğe muhtacız.” #MustafaKemalAtatürk
Sayfa 509 - Alfa
Reklam
Ritschl’in Uzaklaşması
“Tekil bir bitkinin yaprak ve çiçekleri kendi köklerine ne kadar dönebilirse biz de bireyselliği o kadar aşabiliriz”.
Sayfa 228 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Gençlik bencillikle son bulur, ihtiyarlık başkaları için yaşamakla başlar. Demek istediğim şu: Genç insanları kendi hayatlarıyla ilgili pek çok haz, pek çok acı bekler, çünkü kendi hayatlarını yalnızca kendileri için yaşarlar. Gençlikte her istek, akla gelen her düşünce önem taşır, her sevincin tadı çıkarılır ve hiçbir acı yaşanmadan bırakılmaz. İsteklerinin gerçekleşmediğini gören bazıları, çok geçmeden tüm yaşamlarını kaldırıp bir kenara atarlar. Gençlere özgü bir şeydir bu. Ama insanların büyük çoğunluğu için bir zaman gelir, değişir durum, daha çok başkaları için yaşamaya başlanır, ama asla erdemlilikten kaynaklanmaz bu, pek doğal bir şeydir. Çok kişi aile yaşamında sergiler bu davranışı. İnsanlar evlat sahibi oldu mu, kendilerini, kendi isteklerini o kadar düşünmezler. Bazıları da vardır, kendilerini bir işe verir, politikaya atılır, sanat ve bilimle uğraşır, böyle bir yol izleyerek kendilerini sıyırıp alırlar bencilliklerinden. Gençler oynamak, yaşlılarsa çalışmak ister. Kimse çocuk sahibi olmak için evlenmez. Ama çocuk sahibi oldu mu, çocuklar değiştirir kendisini ve sonunda görüp anlar ki, her şey çocuklar içindir.
Sayfa 100Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Jean-Jacques Rousseau, Halkı teselli edecek, ezilenlerin öte dünyada öcünü alacak ve kötüleri yani zenginleri cezalandıracak bir Tanrıya gereksinim duyar.
Jean-Jacques Rousseau, bu toplumun eşitsizlik temeli üzerine kurulmuş olduğunu kültürün süslü ve gösterişli yaşayışı halkı yoksulluğuna dayanan Kokuşmuş bir aristokrasinin hizmetinde olduğunu görmüştür.
Sayfa 25 - SAYKitabı okudu
Reklam
"Dünyayı sonuna kadar ödemek... Çalışarak, kitapların, türlü insanların. Doğanın macerasına katılarak, yoksul,acı çekerek ödemek. Ama dünyayı sonuna kadar ödemek. İliklerine kadar bütün yoğunluğuyla ödemek. Kırk yıllık yolda yaprak kımıldasa, yüreğinin başında duyarak, dünyanın acısına, sevincine katılarak ödemek." #YaşarKemal
Gençliğinde Naumburg 'a taşınan Nietzche burayı ürkütücü metropolis olarak görmüştü.Hatırasında;Tanımadığım insan kalabalıkları karşısında şaşkına dönmüştüm sonra bu insanların hiçbirinin birbirini tanımadığını öğrenince dahada hayret etmiştim çünkü Köyde herkes birbirini bilirdi
Henüz 5 yaşında olmasına rağmen bu kayıp Nietzche 'nin hayatında derin bir iz bırakmıştı. 1885'te yayımcısına karşı açtığı bir dava sonucu eline yedi bin İsviçre frangı geçince, kitapçılara borcunu ödedikten sonra yaptığı ilk şey babasının mezarı için oymalı bir mezar taşı yaptırmak olmuştu yani Ludwig'in ölümünden otuz altı yıl sonra yapıyordu bunu Aziz Pavlus'tan " Sevgi asla son bulmaz" alıntısının işlendiği bir mezar taşını Nietzsche bizzat tasarlamış gibi görünmektedir.
Sayfa 12 - Türkiye İş BankasıKitabı okuyor
Eğer sen, sizinkiler ve de can yakan niceleri biz birliğini seçmiş olsaydınız bir nazarla bakardınız her şeye. O zaman 'Aynı Tanrı'nın eseri' deyip kıymazdınız kimseye.
Sayfa 304Kitabı okudu
Özlem
Ey gönül ne tuhaf değil mi ? Bir ömür şah damarından daha yakın bir sevgiliyi aramakla geçiyor.
Sayfa 298 - Ugur Tuna YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Savaşların nedenleri, bir devlet yetkilisinin ya da devlet başkanının öldürülmesi ile çıkmaz. Ancak bahane olur. İnsanlık tarihinin ilk en kanlı savaşı olarak bilinen I.Dünya Savaşı, Sarajevo'da işlenen bir cinayet sonrası, başlatıldı. Aranan bahane buydu. #ErolMütercimler #SiyasalCinayetler
Yıllardır günahı, cehennemi, azabı anlatarak bu dini korku dini şeklinde gösteren cahil imamların aksine; sev- gi, hoşgörü, merhamet ve doğruluklar dini olduğunu telkin edip; zorlaştırmadan, kolay yolla öğreterek yaralarını onun merhemiyle sarmaya çalışıyorlardı. Bunu yaparken de ya- lın bir ifade ve özge dilleriyle seslenmeleri etkisini hızla gösteriyordu.
Profesör Reşat Kaynar, "Birisi çıkıp, 'Efendim, doğrudan doğruya din toplumlar için gerekli midir?' diye bir soru sordu," diyor ve Mustafa Kemal'in nezaketle yanıtını şöyle anlatıyor: "Din toplumlar için gereklidir. Dinsiz bir toplum olamaz. Şimdiye kadar dinsiz bir toplum görülmemiştir. Ama biz dini Allah ile kul
Sayfa 30 - Alfa
Başörtüsünün simge seçilip onun üzerine gidilmesinin baştan beri yanlış olduğunu hep söylüyorum, çünkü Cumhuriyet kılla, tüyle, bez parçasıyla uğraşmaz. Atatürk'ün cumhuriyeti Kemalist devrimler kadının kıyafeti ile uğraşmadı 1946'dan sonra yaratılan Cumhuriyet uğraşmaya başladı.
Son Akşam
Memleket için çalışırken sizden yana bir üzüntüye düçar olmak istemem. (ANNESI VE MAKBULE KIZ KARDESI IÇIN VEDA CUMLELERI
Sayfa 429 - Alfa
147 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.