Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ahmet Kral

Ahmet Kral
@ahmeteneskral
“Bu maskenin altında etten fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, Bay Creedy. Ve fikirlere, kurşun işlemez” V for Vandetta
Sabitlenmiş gönderi
Yolcu
Yol sonsuz, yolcu sonlu. Peki nedendir ilerlemek? Elbet vardır yolun daha ilerisinde olanlar, onlardan alsak malumatı ne fark eder? - Fark eder üstadım, yol, sadece malumat ile malumatın çizgisi kadar olur. Bu tıpkı çileği yemeden, çileği yiyen birine tadını sormak gibidir. Ancak ve ancak sana onun niteliklerini anlatabilir. Belki biraz tatlı, belki biraz mayhoş. Peki ya lezzeti, ona nasıl hakim olabileceksin?
Reklam
88 syf.
·
Puan vermedi
·
10 günde okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Biri olmak, istediği o karaktere ulaşmak insana özgürlükmüş gibi gelse de aslında sen kendini belli bir karakter olarak belirlediğinde, kendini o karakterin özellikleri içine de sıkıştırmış olursun. “Ben buyum” dediğin an, o ben dediğin kişinin doğruları, yanlışları, sevdikleri, sevmedikleri içine kendini sıkıştırırsın. Belki farklı bir şey yapmak istersin fakat “Yakışık almaz” diyerek içinden gelen o enerjiyi onurlandıramazsın. Hayat her gün akar, her gün değişir ve onunla birlikte fark etmesen de her an sen de değişirsin.
İbni Sina, ruh yerine kimi zaman nefis kelimesini de kullanır. Ona göre ruh, insana ulvi âlemden gönderilmiştir. Bedeni harekete geçiren ruhtur. İbni Sina’ya göre ruh, bedenden önce değil, bedenle birlikte var olur. Bedene şahsiyet ve kişisellik kazandırır. Cansız madde, ruhla birleşince canlı haline gelir. Ruh, fizik âlemle metafizik âlem arasında bir köprü vazifesi görmektedir.
Reklam
“Mümkün Varlık bir sebebe muhtaçtır. Nihayetinde sebebe muhtaç olmayan bir varlık olmalıdır. Bu da Zorunlu Varlık’tır. Sebep-sonuç ilişkisi içinde evrende bir devridaim imkânsız ve batıldır çünkü bir sonuca varılamaz...”
“Düşünmeden öğrenmek faydasız, öğrenmeden düşünmek tehlikelidir.”
İslam filozofu olarak kabul edilen Kindi, Meşşai ekolündendi. Meşşailik ise temel olarak “yürüme” anlamındaki “meşy” kelimesinden türetilmişti. Basitçe ifade etmek gerekirse, Aristo’nun “peripateizm” olarak adlandırılan ve ruh yanında bedeni de eğitme amacı güttüğü için yürüyerek ders yapılan felsefe geleneğinin İslam dünyasındaki takipçilerine verilen isimdi.
İnsanoğlu bir ömür boyunca ruhlar âleminde tattığı o güzelliği arayarak yükselme derdiyle yaşar.
Sayfa 35
Hayatta ya iyi örnek olursun ya da kötü. Her ne kadar insanların iyi örneğe ihtiyacı olsa da hep kötü örnek olmanı isteyecekler. Çünkü insanlar kendilerinden daha iyilerine katlanmazlar.
Reklam
Ben her zaman sevmek istedim. O ise hep savaştı.
Zihnimin çığlıkları, bedenimi susturuyor.
Ey biçare kul! Dön bak içine sonra dön bak dışarıya. İçinde büyüttüğün korku, acı ve hüzün ne kadar gerçek? Özünü kaplayan perdelere izin verme, yırt at artık onları! Korku, acı ve hüzün yok olacak olana koyar. O zaman sen yok olma, varlıkla bütünleş ebedi ol!
Senden güçsüz olduğumda beni özgür bırakmanı isterim, çünkü prensibin budur; senden güçlü olduğumdaysa özgürlüğünü elinden alırım, çünkü prensibim budur.
Sayfa 229
“Malın seni aldatmasın. Eğer malını muhafaza edip saklarsan, o başkalarınındır. Ondan sarf ettiğin, senindir.”
258 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.