Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rıdvan Y

Reklam
(yazar) Ahmet diyor ki:
Senedlerin birleşmesiyle zayıflığın ortadan kalktığının makul izahı yoktur.
Sayfa 121Kitabı okudu
Dört Mezhepten Birine Bağlanmanın Hükmü
Zamanımızda, kişinin, dört mezhep imamından birisine (r.anhum) tâbi olması kat'i olarak gereklidir, hatta vaciptir. Zirâ birçok defa tecrübe ettik ki imamlara tâbi olmayı terk etmenin ve kendi nefsinin hevâ ve görüşüne uymanın varacağı yer, ilhâd ve zındıklık çukuruna düşmektir. Allah bizi ondan muhafaza buyursun.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Allah-u Teala'nın kendisine hamdetmesi, aynı zamanda, zatında, sıfatlarında ve fiillerinde şebih (benzer) den münezzeh olduğuna delalet etmektedir, zira Allah-u Teala'nın: "Hamd Allah (-u Teala) ya mahsustur" ifade-i celilesi kendi kendini methetmesi demektir ki bu, dünya âleminde çirkin sayılan bir iştir. Fakat Allah-u Teala bunu yaptığına göre, Hakk'ın halka kıyas edilemeyeceği anlaşılmış olur. Hakk Teala'nın çirkin saymadığı bir şey halk nazarın da kabih (çirkin) addedildiğine göre, halkın çirkin saydığı herşeyin de Hakk nezdinde kabih olması gerekmez. İşte bu kaide ile sapık mutezile fırkasının "Bize göre çirkin olan herşeyin, Allah-u Teala katında da kabih olması gerekir." şeklindeki görüşlerinin batıl olduğu meydana çıkmış olur.
Bu nimetler ma'dûm (yok) iken, var olduklarına göre mutlaka bunların bir muhdis ve muhassil'i (icad edicisi) bulunması gerekir ki bu zatın, kul olması düşünülemez. Zira herkes bütün nimet çeşitlerini kendi nefsi için tahsil etmek ister. Eğer kulun nimetleri elde etmesi, kendi ihtiyarı ve kudreti (seçimi ve gücü) ile olsaydı, herkesin bütün nimetlere ulaşması gerekirdi. Hâl böyle olmadığına göre Kâhir ve Kâdir (ezici güce sahip) olan bir muhdis'in bulunduğunu ikrar (kabul) etmek gerekir ki, O da Allah-u Tealâ'dır.
Reklam
Bir babanın, evlâdına "Şöyle şöyle yap!" demesi doğru olmaz çünkü o çocuk babasının sözünü tutmayarak günaha düşebilir. Bilakis baba "Şöyle şöyle yapılması gerekir" der. Eğer çocuk iyi bir evlât ise bu sözü tutarak babasına itaat etmiş olur, asî ise de babasına doğrudan karşı gelmediği için günahı daha az olur.
... Mevt-i iradî mertebesine ulaşan bir ârif ise o kadar büyük lezzet ve sevinçlere naildir ki, eski hayatına dönse çok gamma düşer, hatta üzüntüsünden helâk olabilir.
Tavla
Bütün bu hadis-i şerif ve rivayetlerden yola çıkarak dört mezhep imamı, tavla oynamanın kumar olsun olmasın haram olduğu hususunda icma etmiş (görüş birliğine varmış) lardır.
Tavla
Musa ibni Abdirrahman (Radıyallahu Anh) dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Resulullah (Sallallûhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: "Tavla oynayıp da sonra kalkıp namaz kılanın hâli, irin ve domuz kanı ile abdest alıp da kalkıp kılan gibidir (namazı kabul olmaz).” (Ahmed ibni Hanbel, Müsned, No:23199, 9/ 50, Ebu Yala, Müsned No:1104, 2/355, Beyhakî, Sünen-i Kübra, No:20953, 10/364)
Zavallı insanlar! Kendi yapacakları nakil vasıtalarıyla, uzay araçları ile Merih'e, Zühre'ye 'Yükselip çıkabileceklerini düşündükleri halde, Miraç hâdisesinin sırf Allah'ın kudretiyle olmuş olacağını nasıl uzak görebilirler? Allah Teâlâ şüphe yok ki her şeye kadirdir.
Sayfa 692Kitabı okudu
Reklam
Hızır (Aleyhisselam)'ın bir Peygamber olduğunu ve kıyamete kadar hayatta bulunacağını söyleyenler vardır. Zülkarneyn ile birlikte seyahatte bulunmuş, hayat membaına varıp Ab-ı hayattan içmekle böyle uzun bir ömre nail olmuş olduğu rivayet edilmektedir. Bir kısım zatlara göre de vaktiyle vefat etmiştir. Zaten bu gibi büyüklerin hayatı ile ölümü müsavidir, onlar ebedi ve ulvi bir hayata mazhardırlar.
Sayfa 668Kitabı okudu
Eyyüb (Aleyhisselam)'ın hastalığı, halkın kendisinden nefret etmesine uzaklaşmasına sebep olacak derecede değildi. Bazı tarihçilerin bu husustaki sözleri hakikate aykırıdır. Peygamberan-i Zişan, insanların kaçınmalarına tiksinmelerine sebebiyet verecek hallerden korunmuşturlar. Sahip oldukları peygamberlik vazifesi bunu gerektirmektedir.
Sayfa 666Kitabı okudu
Bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmuştur: "Allah bir kulu severse, yalvarmasını dinlemek için onu bir sıkıntıyla sınar."
Sayfa 634Kitabı okudu
Allah Teâlâ'yı zikretmek, ya büyüklüğünü düşünmekle olur ki, bundan yüceltme ve tazim meydana gelir ya da Allah'ın sonsuz kudretini düşünmekle olur, bundan da korku ve hüzün doğar. Veya nimetlerini anmakla olur. Bundan şükür ve hamd meydana gelir. Veya da pek acayip ve üstün olan eserlerini düşünmekle olur. Bundan da uyanma ve ibret alma yüz gösterir.
Sayfa 633Kitabı okudu
Bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmuştur: "Müşriklere karşı mal, nefis ve dillerinizle cihat ediniz."
Sayfa 606Kitabı okudu
135 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.