Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

ebrar

Sabitlenmiş gönderi
Severdi iç dünyasını, içindeki yabanıllığı, içindeki bu vahşi ormanı, sessiz sedasız devrilmişliğinde, açık yeşil dururdu kalbi.
Reklam
Baştan çıkarılmada dişilin güçlü bir ironisi vardı; günümüzde bu denli güçlü başka bir ironi de, dişilin belirsizleştir ilmesinde ve bu muğlaklıktadır; bu belirsizlik iç inde onun özne olarak yükseltilmesi, onun nesne konumunun da yükselmesini, yani genelleştirilmiş bir pornografiyi getiriyor beraberinde. Bu öylesine tuhaf bir çakışma ki, özgürleşmeyi hedef alan feminizm, özne ve nesne olma konumlarını birbirinden kesin olarak ayırmak isterken başarısızlığa uğruyor.
"Ataerkil sistemde, eril değerlerin dişil karşısavı olarak görünen her şey, gerçekten toplumsal ve bastırılmış tarihsel bir alternatifi -sosyalist alternatifi ... - oluşturabilir. Ataerkil toplumdan kurtulmak kadına, bir kadın olarak özgün nitelikler atfedilmesini reddetmekten; yani bu niteliklerin toplumsal hayatın bütün alanlarında, çalışma ortamında olduğu kadar eğlence ortamında da serpilip gelişmesine fırsat vermekten başka bir şey değildir. Kadının özgürleşmesiyle birlikte erkek de özgürleşecektir ... " (Actuels, Galilee, s. 33.)

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hiçbir şey arzu etmesinler diye, bugüne dek kadınlara, hiçbir istekte bulunmamayı öğretmiştik; bugün ise, hiçbir arzuları olmasın diye her şeyi istemeyi öğretmiyor muyuz? Haz, bütün karanlık kıtanın kodlarını çözdü mü?
Devindirici güç, bir penise sahip olma isteği değil, tersine, kadının döllenme gücü karşısında erkeğin duyduğu kıskançlıktır. Kadının sahip olduğu bu ayrıcalığı ortadan kaldırmak olanaksızdır; bu yüzden de ne pahasına olursa olsun bu doğal ayrıcalığı gözden düşürecek farklı bir toplumsal, siyasal, iktisadi eril düzen yaratmak gerekmiştir.
Reklam
Travestilik Onlar ne eşcinseldir ne de transseksüel; travestilerin hoşlandığı şey, cinsiyetİn ayırt edilemediği bir oyundur. Başkalarında yarattıkları . ve kendilerini de etkileyen cazibenin kaynağı, alışılageldiği gibi bir cinsiyetİn diğeri karşısındaki çekiciliği değil cinsel hocalama halidir. Onlar, gerçekte ne erkek/erkeklerden, ne kadın/kadınlardan, ne de farklı cinsel varlıklar olarak kendilerini aşırı derecede vurgulayarak tanımlayanlardan hoşlanırlar.
Sanki baştan çıkarma kendi bedenlerinin yapmacıklı bir üslupla sahneye konmasıymış gibi; vasallığın ve fuhşun yazgısıymış gibi, ondan utanıyorlar. Şunu anlamıyorlar: Baştan çıkarına simgeler evrenine hükmetmeyi temsil eder; oysa iktidar, gerçek evrene hükmetmeyi temsil etmekten ibarettir. Baştan çıkarmanın sağladığı egemenlik, siyasal ya da cinsel iktidarın sağladığı egemenlikle bir tutulamaz.
Dişilin göğe yükselmesi, hazzın doruk noktasına ulaşmasına ve cinsiyet gerçekliği ilkesinin felakete uğramasına denk düşer.
Arzunun da tek dayanağı yokluktur. Bütün varlığıyla talebin içine sokulduğunda, hiçbir kısıtlama olmaksızın kendini işlemselleştirdiğinde bütün gerçekliğini yitirir; çünkü imgelemi olmayan arzu her yerde, ama aynı zamanda da genelleşmiş bir simülasyon ortamındadır. Arzunun hayaleti, cinselin ölü gerçekliğine musaHat olur. Cinsel her yerdedir, cinsellik hariç (Barthes).
Reklam
Ya gevşek bir baştan çıkarma zafer kazanacak ve öfkeli bir toplumsal evrende bütün ilişkiler kadınsılaşma, boş ve dağınık bir tür erotikleşme sürecine girecekler. Ya da bunlardan hiçbiri olmayacak. Zira, hiçbir şey baştan çıkarmanın kendisinden daha büyük olmayı beceremeyecek; onu yok eden düzen bile.
baştan çıkarma ile dişilik birbirine karışır ve bugüne dek daima birbirine karışmıştır. Her tür erillik, dişilikteki bu ani tersinirlikle meşgul olur. Cinselliğin, anlamın ve iktidarın arka yüzü olan baştan çıkarmanın ve dişiliğin önüne geçmek imkansızdır.
13,6bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.