Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

furkan

furkan
@furkanhacioglu
deyyus ex machina
Öğrenci
ant
Artvin
5 okur puanı
Ekim 2016 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
her kişi kendi görünümünü arıyor. kendi varoluşunu ileri sürmek artık olanaklı olmadığından, ne var olmayı ne de bakılıyor olmayı dert etmeksizin boy göstermekten başka birşey kalmıyor geriye. varım, burdayım değil;görülüyorum,bir imajım;bak bana,bak! narsisizm bile değil bu; sığ bir dışadönüklük, herkesin kendi görünüşünün menajeri haline geldiği bir tür reklamcı saflığı.
Reklam
yoksunluk hiçbir zaman feci değildir, öldürücü olan doygunluktur: doygunluk, aynı zamanda bir tetanos durumu ve durgunluk durumu yaratır.
tüm sistem toptan teröristtir. çünkü halkın terörü, şiddet ya da kaza terörü değil, belirsizlik ve caydırma terörüdür. vaktiyle bir soygun simülasyonu yapmış olan bir grup, gerçek silahlı soygun yapandan daha ağır bir cezaya çarptırılmıştı: gerçeklik ilkesinin ihlali gerçek saldırıdan daha ciddi bir saldırıdır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
tüm bu tekniklerin gerçek dünyanın aktif bir parçası olup olmadığı son derece kuşkuludur. tekniğin ve bilimin amacı bize her tür hakikatle gerçeklik ilkesinin ötesinde ki, mutlak olarak gerçekdışı bir dünyayla yüzyüze getirmektir daha çok. çağdaş devrim, belirsizliğin devrimidir.
bölünerek çoğalma karşısında bölünme yok oluyor. oysa öteki her zaman bir diğerini barındırabilirken aynı, kendinden başkasını asla barındırmaz. güncel ideal-klonumuz bu: ötekinden artırılmış bölünmeden artırılmış ve kendinin metastazına, katıksız yinelemeye mahkum özne.
Reklam
yabancılaşmaya son verme ütopyası da bitti. özne, dünyanın bütünselleşmesi perspektifi içinde, kendini olduğu gibi yadsımayı başaramadı. öznenin belirli bir olumsuzlanması yok artık, bundan böyle öznenin ve ötekinin konumunda bir belirsizlik var yalnızca belirsizlik içinde özne artık ne biri ne diğeridir bundan böyle yalnızca aynıdır.
ekonomi politiğin sonunu marx’la birlikte, sermayenin kaçınılmaz krizi mantığı uyarınca, Sınıfların yok olması ve toplumsal şeffaflığıyla birlikte hayal ettik. ardından ekonomi politiğini sonunu ekonominin postulatlarının Ve bu vesileyle, marksist eleştirilerin inkârın da düşledik: belirleyicilik bu kez ne ekonomiye ne politikaya verildi; kendi simülakrları ve üst bir mantık tarafından yenilgiye uğratılmış gölge-olay olarak ekonomi basitçe ortadan kalktı
medusa öyle bir kökten ötekiliği temsil eder ki ona bakan ölür.
karşı çıkılamaz olayım diye direttikçe hakikat bile inanırlığını yitirir; bilim dayanaksız kalır.
Reklam
Ebediyete yollanan mesaj. Kimsenin söylemediği ve söylemeyeceği gerçek. Yazar o birkaç sayfayı kaleme almak için gelmiştir dünyaya. Mümkün olsa taşa kazır fikirlerini.
Sayfa 109 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Kitaplar bileziklerin onda biri kadar etse beyefendilerimizle hanımefendilerimiz arada bir okumak hevesine kapılırdı belki.
Sayfa 111 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
yığın düşünmez maruz kalır. nezleye yakalanır gibi tutulur bir fikre. ateşi yükselince arslanlaşır, nöbeti geçince her mukaddesi unutuverir. büyük bir milletin duyguları ölçülü, düzenli, devamlıdır.
Sayfa 111 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
meclisten tahıl için kanunlar geçirdiniz. şimdi başka bir tahıl söz konusu. daha nefis, daha besleyici bir ekmek sağlayacak, bir tahıl: Susam. bu susam, kapıları açan büyü. harami mağaralarının kapılarını değil, hükümdar hazinelerinin kapılarını: Kitap.
Sayfa 112 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Slogan İlkelin İdeolojisi
karanlıkta kavga olmaz. ideolojiler uçurumları aydınlatan hırsız fenerleri. istemesekte onlara muhtacız. kaosu kosmos yapan insan zekası tecrübelerini ideolojilerde sergilemiş. ideolojiye düşmanlık tek izm'e teslimiyettir. Obskürantizm'e. ideolojiler siyaset dünyasının haritaları. haritasız denize açılınır mı? ama harita tehlikeli bir yolculukta tek kılavuz olamaz. pusulaya da ihtiyaç var. pusula: şuur. tarih şuuru milliyet şuuru kişilik şuuru.
Sayfa 95 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Tefekkür Vuzuhla Başlar, Kurtuluş Şuurla
Düşünce şüpheyle başlar. Düşünce, tezatlarıyla bütündür. Zıt fikirlere kulaklarımızı tıkamak, kendimizi hataya mahkum etmek değil midir?(jurnal,24.07.1964)
Sayfa 55 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sağ, Sol ve Münzevi Aydın
Her iki kitap da peşin hükümlerin rahatını kaçırdı ne sol'un hoşuna gittiler ne sağ'ın. Anladım ki bu iki kelime aynı anlayışsızlığın, aynı kinlerin, aynı cehaletin ifadesidir…(Bu Ülke,s.265)
Sayfa 56 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Fildişi Kule 3
Sokakta insanlar boğazlanırken, düşüncenin asaletine sığınarak , elini kolunu bağlamak, düşünceye ihanettir. (Mağaradakiler,s.295)
Sayfa 56 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Gerçek Entellektüel
benim bütün kuvvetim mümkün olduğu kadar tarafsız oluşumdan geliyor. yani , hükümleri tayin eden ihtiraslarım değil… belki tek kurtuluş imkanım ; vuzuhu fethetmek (jurnal, 29.10.1974)
Sayfa 59 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Çiçekleşen Tomurcuk Düşünceler
Ben edebiyata sürünerek girmedim, prens olarak girdim, şövalye olarak girdim ve Palas Atena gibi zırhlarımla doğdum. İlk yazımla son yazım arasında bir fark olacağını sanmıyorum. Ağaç dak budak salmış, büyümüş, o kadar. (Mektuplar ,25.12.1966)
Sayfa 59 - İletişim YayınlarıKitabı okudu